Jasch 39Tyrolerflugseug Färdich

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S

Re: Jas kockpit 1/48

Inlägg av Janne.S »

Blir en tjusig liten sak det där :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lennart

Inlägg av Lennart »

Tack Per Erik ,och Janne.Kul att det uppskattas /MVH Lennart
Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Lite mera gjort på detaljerna i kockpiten. Har strippat Aires stol på detaljer och skall ha den som grund ./Lennart
Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Andra sidan/Lennart
Bild
Erik_G
Namn: Erik Gustavsson
Kontakt:

Inlägg av Erik_G »

Ser bra ut. Ska definitivt kika på denna tråden när det blir dags för mitt eget bygge någon gång.

/E
Johan Elvin
Namn: Johan Elvin

Inlägg av Johan Elvin »

Fantastiskt snyggt och otroligt imponerande plastic card byggande.
Som sagt, den här tråden sparas som referens till när det blir dags för en annan att försöka bygga denna modell.

Vad är det för Aires stol du använder?

/Johan
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Lennart

Inlägg av Lennart »

Tackar för inputen. Kollade etiketten på påsen till stolen ,det är Eduard, Mirage mf.l inte Aires som jag felaktigt skrev. Men jag tog den stol som jag anser bäst lämpad att konvertera/Lennart
Lennart

Inlägg av Lennart »

En mycket enkel skiss på delarna bakom stolen i överkanten/Lennart
Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Och i samman fogad form så här.Öronen (skruvfäste)på den runda delen på ena sidan(Lock ?) Gjorde jag större.Kapade ner och putsade efter att det torkat./Lennart
Bild
Lennart

Inlägg av Lennart »

Knypplat lite på stoplen idag. Det sitter ju en förstärkning på varje sida överdel .Plan överdel höger sida,rörformad överdel vänster sida.Kanske linan för stolspacken sitter i den rörformade?Valde att skära in förskruvningarna på ovansida,i stället för att lägga en hel bit tunn pc.Sidorna saknar detaljer och annat ännu.Lennart
Bild
Skriv svar