Notera den oerhört snygga "låd-looken" på lådan. Och inget fel på boxarten som vanligt!

Mellanting mellan byggbeskrivning och bok, står mycket om de olika varianterna på 109F. Bara att göra läxan, förhör på fredag!

En sprue för tidig F, märkt F-2...

...och en för F-2/F-4 tillsammans med en propeller för "F-4 late". Här täcker man upp för alla eventualiteter!

Och den här finns det två av och jag har dessutom redan sett den! Här är allt som är gemensamt för F till K samt S-199 så den här fanns med redan i förra årets Avia-bygge.

Blandat godis man får med i boxen. Dekalarket är imponerande, sedan är det lite ets och masker samt 3D-printade avgasrör. Trodde det skulle vara två uppsättningar avgasrör i boxen men jag fick bara med en. Skit samma, byggsatsens egna ser helt OK ut de också! Vad gäller dekalerna så finns det fjorton alternativ, man kan inte välja helt fritt eftersom det är två olika byggsatser men jag vågar nästan lova att alla kan hitta en kombo de gillar. Frankrike, Nordafrika, Sicilien, östfronten... Och diggar man inte något av alternativen i byggsatsen så är det ingen direkt brist på eftermarknadsdekaler heller!

Klarplast! Klara och fina men fortfarande inte lika tunna som Hasegawa som jag fortfarande tycker är injektionshuvarnas mästare!

Ytdetaljering, närmast i bild är Special Hobbys 109E...

...det man ser är att det är fler och tätare nitar på Special Hobby-modellen än på Eduard-modellen. Skit samma, lär bli snyggt hur som!
Hälsningar
Magnus