Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Här diskuterar vi, lägger ut bilder och har synpunkter på Modellexpo 08-Open och Open 2.0
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Stellan »

Utdelningen har påbörjats.

Ni som bor i Stockholm får hämta ut modellen på första bästa möte http://www.ipmsstockholm.se/home/motesi ... stockholm/ Det är ju bra om ni hör av er så att man vet när ni plockar upp modellen. Ni övriga får modellen tillskickad er.

Från och med nu så är det upp till er att komma i mål, nu sätter jag mig vid byggbordet och knåpar ihop mitt eget bidrag.
Stellan Schroeder Englund
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av hanfeh »

Gratisbyggsatserna till de som anmält deltagande i J21-utmaningen och bor utanför Stockholmsområdet är nu postade och går som vanlig A-post (brev). Dvs bör ligga i era lådor 30/12.
Finns det ytterligare intresserade som gärna vill vara med men som har svårighet att snabbt ordna en byggsats så kan vi nog lösa detta. Maila direkt till undertecknad hans.fehrnstrom@telia.com.
För er som bor i Stockholmsområdet och inte kan komma på första mötet 2016 för att få sin byggsats så gäller också, att hör av er med ett mail så löser vi det.
/Hasse
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Stellan »

Länge sedan sist...men hur går det ute i stugorna? Blir det några J 21:or, eller alltså vad det det nu blir av dem? För min egen del är det nya tag som gäller då jag varit nere i en rejäl svacka på alla fronter. Kom igen nu, bygg på!
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Joakim Hultman »

För min del är den på G! Osäker på om den blir helt färdig till Open, dock. Tillräckligt för att se någorlunda presentabel ut skulle jag tro, åtminstone.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Stellan »

Joakim Hultman skrev:För min del är den på G! Osäker på om den blir helt färdig till Open, dock. Tillräckligt för att se någorlunda presentabel ut skulle jag tro, åtminstone.
Du vet att du kan, en seger på walk over är alltid en möjlighet så att bara komma i mål är att segra. Saab racing green regerar.
Stellan Schroeder Englund
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Daniel_A »

Jag tänkte min skulle bli klar också. Har haft en längre period med renovering och då blir man inte riktigt sugen på att bygga smått på kvällarna. Att huvdelarna trilskas och har åkt upp och ner i varannan gång klear och t-röd har ju inte gjort saken roligare. Men jag ska nog få fanskapet klart även om glaset börjar se lite kasst ut nu. Skam den som ger sig!

/Daniel
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Stellan »

Heja Danne, friskt humör, det är det som huven gör!
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Stellan »

Hallå allihopa, hur går det ute i landet? Vi skickade ju ut ett dussin modeller eller hur det nu var och dessa borde vara på gång till 08 Open om en och en halv vecka.
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Joakim Hultman »

På G! Färgsprutan har trilskat, och jag har jobbat mycket, men jag tror den blir helt färdig i tid!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Delta i "J 21-utmaningen" på 08 Open 2016!

Inlägg av Stellan »

För min egen del blev jag precis klar med en J-21 R/C från Schröder Models. Det blev en 1/6-modell i skala 1/12. Komplett med bensinmotor och radio. Ni får se den på 08 Open. Tyvärr så tror jag att de gjort en miss i målnings- och märkningsunderlaget (dåligt Schröder Models!) men den flyger härligt och får en del uppmärksamhet på klubbfältet då klaffar och långbensstället är ute för landning.

Beslutade mig för att senarelägga mina övriga tre projekt, orkar inte slava hela vägen in på natten till lördagen innan tävling. Hoppas få ihop dem till slut någon gång framöver.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar