Observera att detta verkligen inte är någon kritik mot domarkåren, definitivt inte! Jag vill bara lyfta fram några modeller som jag blev stormförtjust i och önskar att jag hade byggt.
Johan Brandhammars härliga Meteor var en modell som jag hela tiden återvände till. Vilka detaljer! Vilken finish!

Och Fredrik Ströms Su-22 var bara så fantastisk! Vilket ögongodis!Alfa Hobby kan tacka Fredrik för att de fick sälja en likadan på lördagen. Snart på ett forum nära er, men knappast i den här klassen.

Ubåtar är inte min grej, men Henriks tysk hade en finish som fick mig att dregla och samtidigt förbanna att flygetyg så sällan är rostiga. Hur gör karln?

Den sista av mina fyra utvalda favoriter är faktiskt också en ubåt. Men Stellans gula skapelse var bara helt underbar. Nästan som en Draken.

Förutom detta förundrades jag också över klassegrare, hedersomnämnanden och den makalöst detaljerade Best in Show-Zeron.
Och som sagt, ingen kritik mot domarna, bara en liten hyllning till några modeller som verkligen inspirerade mig lite extra! Det vore kul att se vilka favoriter ni andra har, både bland vinnarna, hedersomnämnande och andra.