Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av Björn B »

I alla fall om man använder Photobucket. Enligt deras nya regler så tillåts inte länkning av bilder till forum o.s.v. (om man inte betalar $100)
Så finns det något alternativ till Photobucket som inte förstör filnamnen genom att döpa om dom?
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av Stellan »

Bra fråga. Finns det några alternativ för fritt användande av bildhostar eller kostar alla alternativ pengar?
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av Joakim Hultman »

Hoppsan! Det var mindre bra för min del.
Gabriel
Inlägg: 642
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av Gabriel »

Jag använder mig av Flickr. Både väldigt lätt att använda och man får ett rejält lagringsutrymme, 1 TB (!).

/Gabriel
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av Joakim Hultman »

Tack för tipset, Gabriel! Får lov att testa Flickr istället framöver.
EMP
Inlägg: 196
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av EMP »

Jag kör med Deviantart till mina bilder. Funkar smidigt, du har din egen sida med galleri och andra möjligheter, kan enkelt sortera upp bilderna i olika mappar inom ditt galleri etc etc och du har även möjlighet att hålla kontakt med andra byggare/prata med folk som är intresserade av det man gör :)
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av Janne Nilsson »

Modellbygge i Focus har så man kan ladda upp på siten. Hur länge vet jag inte men det kanske kan vara ett alternativ.?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av Stellan »

Janne Nilsson skrev:Modellbygge i Focus har så man kan ladda upp på siten. Hur länge vet jag inte men det kanske kan vara ett alternativ.?

Janne Nilsson
Du menar som ett alternativ till att använda IPMS Stockholm eller kan man använda det för bilderna bara men publicera här på forumet?
Stellan Schroeder Englund
HenrikB
Inlägg: 66
Blev medlem: 20 aug 2012, 22:06

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av HenrikB »

imgur är gratis, snabbt och enkelt.
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.

Inlägg av Janne Nilsson »

Stellan skrev:
Janne Nilsson skrev:Modellbygge i Focus har så man kan ladda upp på siten. Hur länge vet jag inte men det kanske kan vara ett alternativ.?

Janne Nilsson
Du menar som ett alternativ till att använda IPMS Stockholm eller kan man använda det för bilderna bara men publicera här på forumet?
Kan kanske uttrycka mig otydligt då jag inte är insatt i detaljerna.Men det jag avser är att IPMS Stockholm hostar de bilder som läggs upp i forumet ifråga.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar