Blev precis godkänd och tänkte först presentera mig lite innan jag börjar posta

Anton heter jag och bor i Hedemora, Dalarna!
En 30 år gammal återfallsbyggare, har inte byggt nått på över 15 år men har nu tagit upp hobbyn igen.
Har varit fullt upp med annat men återigen bor jag så det finns möjlighet att syssla med denna hobby.

Hus med ett mycket fint hobbyrum och lyckligt skild

Byggde då främst flyg men dom sista byggena var fartyg, sista som fortfarande ligger oavslutat är uss new jersey 1:350, en stadig pjäs.
Men nu är det återigen flyg som intresserar.
Har, från Rebell, beställt lite smått och gott.
Tänker inte i början bygga nått jätte avancerat utan starta med ett OOB bygge av en B-17G för att få igång fingrarna.
Men det som slår mig nu gentemot när jag byggde senast är hur utvecklingen har gått framåt!
Jösses, jag kommer ihåg hur jag cyklade till biblioteket för att läsa "allt om hobby" och kanske kunde snappa upp något där, men med forum och internet har ju informationen blivit nästan ohanterbar!
För att inte tala om produktutbudet! Jag var nöjd om det fanns ett gäng humbrol enamel färger i den lokala leksaksaffären, men nu finns det så mycket att man inte vet vart man ska börja!
Ha överseende med konstiga frågor och var beredda på att få förklara lite extra noga då jag ser det som att jag startar på noll igen!
Mvh