World of Tanks

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
103driver

World of Tanks

Inlägg av 103driver »

Finns det någon här som spelar World of Tanks? http://www.pcgamer.se/artiklar/recensio ... ks/?page=1 http://worldoftanks.eu/
Det finns tydligen en svensk/nordisk förgrening av detta http://www.nordicarmor.se/index.php
Det hade varit kul om man kunde samla gamla luttrade pansarrävar utan krav bara för att kunna köra runt i gamla fina stridsvagnar och andra pansarfordon. Lär ju finnas upp emot 150 vagnar att tillgå. Jag är helt rudis på detta, men det låter både kul och intressant... :)

Lasse
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Re: World of Tanks

Inlägg av Urban Gardini »

Jag spelar sen 1½ år tillbaka.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
103driver

Inlägg av 103driver »

Aha, gillar du det? Dum fråga iofs eftersom du spelat i 1½ år.. :) Jag håller precis på att tanka hem det.. tar faslig tid. Får läsa på lite mer om det.

Lasse
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Gillar att man kan hoppa in och spela en match och sen räcker det eller så kan man sitta och nöta en hel dag. Allt efter hur man känner det. Är väl inte världens mest aktiva med runt 3600 matcher sen jag laddade hem betan för första gången.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag höll på lite men gör något fel eftersom jag trots träffar inte slår motståndarna tillräckligt bra.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Trollis

Inlägg av Trollis »

Brukar spela lite då och då men iom att man måste använda "gold" för vissa köp så blir det inte så mycket numera vilket är synd för det är ett kul spel.

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Emil_Juhl

Inlägg av Emil_Juhl »

Janne Nilsson skrev:Jag höll på lite men gör något fel eftersom jag trots träffar inte slår motståndarna tillräckligt bra.

Janne Nilsson

Allt handlar om var man siktar och att man använder rätt typ av projektil. En syrlig karamell i sida, genom bandaggregatet, brukar ställa till det lite för de flesta vagnar.
Även ställen som förarens lilla glugg och liknande är svaga ställen som man kan sikta på. Och bland är det bättre att ladda spräng än att fortsätta med pansarproj.

Men jag håller med dig om att det kan vara frustrerande när projektil efter projektil bara studsar.

På deras Wiki kan man läsa massor av nyttiga tips och trix: http://wiki.worldoftanks.eu/Main_Page

Brukar också spela lite till och från. De senaste dagrana har det blivit några matcher.
Försöker lära mig hur man spelar effektivt med en PzIV. Riktigt rolig vagn.
Mvh
Emil Juhl
103driver

Inlägg av 103driver »

Jag får väl ladda hem det och installera.

Lasse
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Tack för tipset. Jag skall testa lite mer.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
103driver

Inlägg av 103driver »

Jag spelade en första provomgång (tutorial) och lyckades min själ ta kål på två fiendevagnar på direkten innan jag blev beskjuten och dödad. Men som sagt, det var den enkla tutorialen, så det kan väl vilken barnunge som helst klara.... men ändå en viss tillfredställelse.. :)

Lasse
Skriv svar