Aha, Paul den kaliforniske tandläkaren ! Han förekom ofta i FSM när jag prenumererade under slutet av 80-talet. Kul att han fortfarande är igång!
Jag fattar problemet efter att en gång ha målat en Hercules i skala 1/72 med min Hansa 281. Det tog ett tag. Sedan är frågan om det här inte är overkill ! Du får provköra och rapportera!
LPH:n är en intressant spruta. Jag har själv en LPH80, som är ungefär samma, fast med toppmatning istället för sidomatning som på LPH50. Men de kommer med samma nålstorlekar. En varning är dock att om man ska få en bra sprutbild, så behöver man en ganska stark kompressor. Jag har en Eclipse G3 också, som också är lite av samma sak, fast den är mycket snålare med luften än LPH:erna.
Budzik gör fina videos, och han har bra koll på grejerna. Dock så lägger han ganska hög vikt vid "perfekt yta", medan många andra byggare kanske snarare strävar efter mindre homogen yta.
Umm, jag funderar på om man skulle kunna köpa till bara en tank som min "lilla" kompressor kan fylla för att få lite mer luft innan det tar slut. ?
Jag har en sån här:
Finns i många märken, men alla heter 20A
Äntligen så är färghyllan "komplett". Nästan i alla fall. 153 st nya färger. Så fick det inte plats i hyllan, å bordet är fullt så fler ställ går inte dit.
Du kanske får bygga ut i höjden för att få plats istället!
Men behöver du verkligen alla olika färger? Många nyanser är väl ändå väldigt ovanliga... Jag köper det som behövs, när det behövs, istället för att ha hela sortimentet hemma, men det får du ju göra som du vill.