Avatarer och smilies?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Avatarer och smilies?

Inlägg av denstore »

Har nu funderat på avatarer? Mest för att jag tycker det kan vara rätt OK, så länge de är relativt små. Jag vet inte varför, men jag tycker det är som en minnesgrej. Man kommer inte alltid ihåg namn (är faktiskt rent ut sagt usel på det), men bilder brukar fastna. Sen finns det ju iofs folk som byter hela tiden, men de vill kanske inte bli ihågkomna.

Smilies är bra. Fall bara inte för frestelsen att ha oändligt många fler. En rotf och rotflmao vore iofs bra....
Och sätt någon regel över hur de ska användas. Smilies ska ju förtydliga, och det blir inte tydligare bara för att man använder en smilie 17 gånger på raken. Så kul är ingenting. Särskilt inte modellbygge. Det är fanamig blodigt allvar hela tiden! :P
Urban Gardini
Inlägg: 1278
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Avatarer och smilies?

Inlägg av Urban Gardini »

Jag håller med. Avatarer gör det faktiskt mer överskådligt då man tenderar till att förknippa användaren med avataren. Däremot så ser jag gärna att det inte införs bilder i signaturen då det snabbt blir för glättigt på det sättet.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
denstore
Inlägg: 936
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Avatarer och smilies?

Inlägg av denstore »

Urban Gardini skrev:Jag håller med. Avatarer gör det faktiskt mer överskådligt då man tenderar till att förknippa användaren med avataren. Däremot så ser jag gärna att det inte införs bilder i signaturen då det snabbt blir för glättigt på det sättet.
Exactamente! Inga bilder i själva inlägget. Och begränsning av signaturens storlek. Två eller tre rader max.
Andreas Grewin
Inlägg: 277
Blev medlem: 26 jan 2012, 08:07
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Avatarer och smilies?

Inlägg av Andreas Grewin »

Ja avatarer hade verkligen varit trevligt. Hoppas det kommer :)
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Avatarer och smilies?

Inlägg av Plasticbattle »

Andreas Grewin skrev:Ja avatarer hade verkligen varit trevligt. Hoppas det kommer :)
I find the Avatar to be very useful ... much easier to spot people by the Avatar than by their name ... as long as they keep the same, and not swap it every 5 minutes!! :geek:
Senast redigerad av Plasticbattle den 28 jan 2012, 03:47, redigerad totalt 1 gånger.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Avatarer och smilies?

Inlägg av Pulpinator »

Ja, det tycker jag låter som en bra idé!
Vi avvaktar lite med det nu under inkörnings- och trimningsfasen dock.
/Hasse Göransson - bokkrämare
Jesper
Inlägg: 38
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:03
Namn: Jesper Bardhamre
Ort: Karlskoga
Kontakt:

Re: Avatarer och smilies?

Inlägg av Jesper »

Jag röstar också för införandet av avatarbilder. Det blir liksom lite mer gemytligt med såna.
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Avatarer och smilies?

Inlägg av Robin Nilsson »

Jag slår vad om att ingen blir glad av att se mitt tryne så jag får väl sno en bild av en tjusig karl ur nån damtidning .....
tjo / Robin
Skriv svar