Vårstädning

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Vårstädning

Inlägg av Björn B »

Dom senaste åren har jag gått ner i källaren och letat reda på någon gammal modell att märka om för att ha när vi säljer in nästa Temaklass på 08-Open.

Bild
Bild

Men nu är det dags att rensa ut bland eländet. Ska rädda en del användbara delar, resten får gå till skrot. Det känns skönt att beslutet äntligen är taget.

(Eventuella Matchbox kommer räddas)
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3655
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Vårstädning

Inlägg av magnusf »

Men herregud Björn! Hur mycket har du byggt genom åren?

Hälsningar Magnus
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Vårstädning

Inlägg av Snussugen »

Varför slänga de där små skönheterna när du kan hänga upp dem i taket och avnjuta dem på så vis? :D
Live & let dry.
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: Vårstädning

Inlägg av Göran NS »

"Sic transit gloria mundi" :cry:
Göran Nilsson Söderholm
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Vårstädning

Inlägg av Lurifax »

Göran NS skrev:"Sic transit gloria mundi" :cry:
Håller med. Jag har också skiljts från stora mängder processad plast. (En obehaglig insikt när jag gjort mig av med gamla modeller är att jag förmodligen har byggt mer innan jag fyllde femton än vad jag kommer att bygga under resten av llivet. :shock: )

Hur som helst så känner man hur bygglädjen strömmar ut från den där lådan. Kul att du lagt ut bilderna. :D
holst

CU@C4
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Vårstädning

Inlägg av Andre B. »

Björn! :-)

Kan du inte redogöra för vad du har i de där lådorna? Skyray'en ser intressant ut - Airfix?. Och det verkar finnas ett och annat med en lite ovanlig och obskyr målning! *ler*

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Vårstädning

Inlägg av Robin Nilsson »

Lite tragiskt att se byggda modeller bli behandlade så men jag inser livets realiteter. Man kan inte spara på allt och vissa modeller är det säkert inte lönt att försöka rädda ......
/ Robin
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Vårstädning

Inlägg av Björn B »

Allt har hamnat i en kartong nu och fyllts på med fler modeller. Afrikatemat är ju över så dom modellerna åkte nu.
Skyray är en Airfix men den överlever ett år till. Kan ju använda det på vårt bord för att göra reklam för nästa års tema. Samma sak med en A-7D och en Skyraider, bägge från Airfix. Det finns en drös Bf109 i olika märkning liksom Spitfire. Lite blandad uppvisningsflyg från Blue Angels. F-18, Bearcat, Phantom bl.a. Phantomen målas just nu om till Vietnamtemat.
En vacker Grumman Tigercat ligger där tillsammans med en grå och en svart Bunny F-14. Ett par F-16 prototyper och en Phantom 1. Var det MPM som gjorde den? Lådan fylls på eftersom. En del nyare modeller som inte ser allt för dåliga ut hamnar på fotobordet först. Den civila brittiska bombartrion tillhör den kategorin.
Det tog emot i början men nu känns det skönt att det äntligen blir av.
Det var inte mycket att bärga från dom. Några propellrar och två motorer var allt. matchboxmodellerna packas i en egen låda och får följa med på Matchbox Sigen.
Inga korrugerade flygplan har kommit till skada under arbetet.
Göran NS
Inlägg: 127
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:38
Ort: Eslöv

Re: Vårstädning

Inlägg av Göran NS »

Göran NS skrev:"Sic transit gloria mundi" :cry:
Räcker i och för sig att titta i spegeln för att konstatera ovanstående påstående :lol:
Göran Nilsson Söderholm
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Vårstädning

Inlägg av Ulf Lundberg »

Om du inte redan hunnit slänga alltihop:

Väg och rapportera resultatet!

Uffe
Skriv svar