Intressanta artiklar om kalla kriget

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
kallenordlund
Namn: Kalle Nordlund

Intressanta artiklar om kalla kriget

Inlägg av kallenordlund »

Kanske ni känner till denna sida men den är väl värd att påminna om. Kalla krigets historia med Hans J. Massor av intressanta och välskrivna artiklar med många fina fotografier, kartor och grafik. http://hjak.se/
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Re: Intressanta artiklar om kalla kriget

Inlägg av Johan i Hok »

Kul sida. Jag tror att han som driver den gick sista året på SFA samma år som jag läste ett år i Karlsborg.
Är det någon som vet om det går att komma in på F6 fd flottiljområde nu? Läste någonstans att försvarsmakten var på väg tillbaka in på området.

Johan i Hok
hjakse

Inlägg av hjakse »

Johan i Hok skrev:Kul sida. Jag tror att han som driver den gick sista året på SFA samma år som jag läste ett år i Karlsborg.
Är det någon som vet om det går att komma in på F6 fd flottiljområde nu? Läste någonstans att försvarsmakten var på väg tillbaka in på området.

Johan i Hok
Nog gick jag på SFA i Karlsborg alltid :) känner vi varandra?
Johan i Hok
Namn: Johan Erlandsson

Inlägg av Johan i Hok »

Hej Hans!
Vi har nog träffat på varandra under ett års tid, SFA var ju inte någon jätteskola direkt. Jag läste bara första året innan jag valde att gå tillbaka till Kalmar och ta min sjökaptensexamen i stället.
Om jag minns rätt höll du i dataundervisningen och hade skrivit kompendiet vi använde?

Johan i Hok
hjakse

Inlägg av hjakse »

Johan i Hok skrev:Hej Hans!
Vi har nog träffat på varandra under ett års tid, SFA var ju inte någon jätteskola direkt. Jag läste bara första året innan jag valde att gå tillbaka till Kalmar och ta min sjökaptensexamen i stället.
Om jag minns rätt höll du i dataundervisningen och hade skrivit kompendiet vi använde?

Johan i Hok
Det är korrekt :) diskussionen fortsätter i PM...
Skriv svar