James Bond "Åskbollen"...

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: James Bond "Åskbollen"...

Inlägg av Björn Fransson »

...och det är förstås FAW 2 jag menar och inte 3. Treorna var ju fjärrstyrda målflygplan, lite onödigt att införa katapultstolar då. :)
AndersN

Re: James Bond "Åskbollen"...

Inlägg av AndersN »

Men jästarn då, för att återgå till trådens början, då blev jag tvungen att se Åskbollen (igen) (för 511 gången)
Tidigare nämnd buklandning gör det värt att plåga sig genom alla två timmarna :)
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: James Bond "Åskbollen"...

Inlägg av Andre B. »

AndersN skrev:Men jästarn då, för att återgå till trådens början, då blev jag tvungen att se Åskbollen (igen) (för 511 gången)
Tidigare nämnd buklandning gör det värt att plåga sig genom alla två timmarna :)
Filmen bjuder ju även på lite andra fina flygmaskiner. En snygg röd o vit Sea King, en B 29:a och en lite udda B 17...
Undrar hur Bond löste problem med att komma ur selen när han blev hämtad med sällskap? Blev de uppwinchade tro?
Och stackarn som inte kunde simma och blev islängd med frälsarkransen, fick han ensam stanna kvar i vattnet? *s*

/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: James Bond "Åskbollen"...

Inlägg av TuveB »

B17 i den filmen var ett testplan för Fulton renovera system som senare monterades på ett par varianter av Herkules.
Skriv svar