En dag i juni för femton år sedan.

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

En dag i juni för femton år sedan.

Inlägg av Björn B »

Jag håller på att försöka väcka upp min hemsida och upptäckte att det är femton år sedan jag gjorde mina första stapplande steg:
http://www.baecklund.eu/scalemodels/old72/start.html
Jag har ju inte uppdaterat den gamla 72 scale page sedan 2005 så det är väl dags för en uppryckning. Den blev för jobbig att hantera med "tumnaglar" osv. Ca en tredjedel försvann när jag bytte internetleverantör och jag blev irriterad på reklamen som finns på sidan.
Är nu "självförsörjande och har allt samlat under ett tak och slipper reklam på sidan. Jag kan lätt byta operatör utan att behöva göra om allt. Jag har ett utkast färdigt till den nya sidan. Försöker hålla det enkelt utan script tumnalar och annat. Jag har färdiga mallar till sidorna för att förenkla för mig själv och få ett enhetligt utseende på sidorna. Det såg inte kul ut på den gamla när jag gav upp.

Utkastet till den nya finns här: http://www.baecklund.eu/scalemodels/home.html och jag tar gärna mot synpunkter på hur den fungerar med olika webbläsare, skärmstorlekar mm.
Stellan
Kontakt:

Re: En dag i juni för femton år sedan.

Inlägg av Stellan »

Tjusigt! Kul att se dina saker och hur du byggt upp dina skumma varianter på modeller som inte finns. Har klickat runt lite här och där och det fungerar fint med ett undantag, bilden för Piper Cherokee vill inte öppna sig.
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Tack. Det är nu fixat.
Kommer fortsätta att konvertera gamla sidor och blanda med nyare objekt.
Ett bra projekt när bygglusten uteblir.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Om bygglusten uteblir tar man fram en ny modell och sågar i den tills man är nöjd.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar