Värsta tabbe?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Värsta tabbe?

Inlägg av Stellan »

Hur stökigt blir det om man skvimpar ut ett par deciliter etylacetat på byggbordet? Mycket, vet jag nu. Lasten till skyraidern förstörd och måste ersättas. Bogserbåtens överbyggnad dränkt men förmodligen räddningsbar. Massa andra olägenheter men det får jag leva med.

Vad är den värsta byggtabben ni gjort?
Stellan Schroeder Englund
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Lars Befring »

en nästan full enliters etylacetats flaska för nära bordskanten, lukten satt i ett halvår
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Joakim Hultman »

När jag spillde ut en burk Humbrol # 33 över byggbordet så kändes det ganska jobbigt.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Stellan »

Lars Befring skrev:en nästan full enliters etylacetats flaska för nära bordskanten, lukten satt i ett halvår
Vem bräcker detta?
Stellan Schroeder Englund
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Proosen »

En tappad burk Hu:85 över golvet som fick mig att se rött och i ilskan ta en rejäl munfull ur fel flaska, Coca Cola är mycket godare än lacknafta!


Niclas
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Hobby-Importen »

Min första sprutmålade modell, så ska jag vrida den lite och då ramlar färgkoppen av sprutan (som jag höll i andra handen), rakt över modellen!

Gav inte mersmak alltså, för det skvätte rejält överallt dessutom!

Jens
Daedalus Models
Sten Ekedahl
Inlägg: 477
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:20
Ort: Järfälla

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Sten Ekedahl »

När skalpellen med blad #11 föll över bordskanten, naturligtvis med spetsen först, rakt ner på min fot. Där satt den inträngd ca 13 mm. Kunde bara konstatera att det kom mycket blod väldigt fort när jag drog ut den. :cry: Men dock bättre ställe att få kniven än det en annan icke helt okänd byggare (inga namn! :roll: ) råkade ut för. Han fick kniven något högre upp och väldigt centralt. så att säga. :twisted:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Stellan »

Sten Ekedahl skrev:När skalpellen med blad #11 föll över bordskanten, naturligtvis med spetsen först, rakt ner på min fot. Där satt den inträngd ca 13 mm. Kunde bara konstatera att det kom mycket blod väldigt fort när jag drog ut den. :cry: Men dock bättre ställe att få kniven än det en annan icke helt okänd byggare (inga namn! :roll: ) råkade ut för. Han fick kniven något högre upp och väldigt centralt. så att säga. :twisted:
I ett tidigare liv var jag repromontör på tryckeri. Det hände då och då att man fick fläckar på materialet man jobbade med, blod! Skalpellbladen byttes ofta och snabba snitt med kniven tar en och annan millimeter av fingertopparna utan att man märker det förräns en stund efteråt. Hade man gummihandtag på skaftet hade man bra grepp i handen men det gjorde ont då man svepte med handen över ljusbordet och gummit på handtaget greppade tag i glasytan om kniven låg bredvid. En kollega satt ned vid ett kraftigt lutande ljusbord och lade ifrån sig skalpellen som inte hade något gummihandtag. Skalpellen gled ned och studsade tre gånger i låret på henne (f-n vet hur det gick till) med tre stick/blodfläckar som följd :shock:
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Lennart »

Fick för många år sedan via "järnhandlaren i gbg tag på data stenciler till F-4 1/48.Det var nyheter på den tiden.
Jag trodde alla småsiffror skulle klippas bort.Så innan jag satte texterna på plats klippte jag bort varenda hänvisning,som också skulle följa med dekalen.
Snacka om onödigt arbete,och missförstånd/lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Värsta tabbe?

Inlägg av Henrik R »

Hade ett veck på airbrush slangen en gång. Satt och finmålade, och tyckte det inte kom speciellt mycket färg. Drog på med dubbelaction och tänkte att det var slut på färgen kanske. Men koppen var halvfull..Sen flyttade jag på mig och vecket försvann och "swooosh" mycket färg kom det...hehe.
Skriv svar