Foyle's War...

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Andre B.
Namn: Andre

Foyle's War...

Inlägg av Andre B. »

..har kanske en och annan sett här. Är lite kul med ett antal "polishistorier" förlagda till andra världskriget och vad det innebär. Speciellt som Foyle Jnior är pilot i RAF. Fick tag i en DVD med Folyle för ett tag sedan och såg några avsnitt jag inte sett på länge. I de första avsnitten stävade King George V (?) fram norrut genom Engelska kanalen. Dessutom fick man se en Dornier flyga förbi...

I fjärde avsnittet så hade Foyle Junior precis fått kommendring och börjat flyga Spitfire med uppgiften att testa radarstationerna utmed kusten. Han hann bla. med att flyga under en bro (sekvens lånad från "Peace of Cake) och dessutom måla om sin Spitfire i luften. Eller rättare sagt så startade han med en grågrön maskin (försommaren 1940) men uppe i luften var den korrekt brungrön. Men väl nere på plattan igen så var den grågrön. Hur man lyckats komma undan med det här förstår jag inte. Var det brist på brungröna maskiner vid inspelningen? *s*

Hur som helst så tycker jag underhållningsvärdet på Foylse´s War är så pass stort att jag inte stör mig så mycket på sånt här... *ler*

/Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Robert A

Re: Foyle's War...

Inlägg av Robert A »

Finns 6 säsonger på netflix för den som vill se..
Robin Nilsson

Re: Foyle's War...

Inlägg av Robin Nilsson »

huvudsaken är väl ändå att man får se en Spitfire ?
;-)
Skriv svar