Dyr helg,och snabba cash

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Lennart

Dyr helg,och snabba cash

Inlägg av Lennart »

Vår lilla taxkille blev svårt sjuk i helgen,hela natten mot söndag gick till att springa ut och in. Vid halvsju söndag morgon var det bara att ringa jouren hos vetrinären.Någon svarade,"detta samtal kostar 200 kr,accepterar du kostnaden tryck 1.Självklart ,fick en tid omedelbart.eftersom Caretan" står i garaget över vinterhalvåret så var det bara att kasta sig i en taxi 380 kr.Väl framme hos vetrinären konstaterades på några minuter mag och tarminflammation .3000 kr med dietmaten.
så taxi hem igen 350 kr. Så det blev en dyr helg utan att rumla" (man får ju tillbaka lite på försäkringen i alla fall :D )Lennart
Janne Nilsson

Re: Dyr helg,och snabba cash

Inlägg av Janne Nilsson »

Trist. Men husdjur blir ju en ganska kära så jag tror faktiskt att du i slutändan inte bryr dig så mycket om pengarna. Den jobbiga biten tror jag var nu du var orolig för hunden.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Jag säger som Janne, Lennart. Skulle tro att du inte tänker så mycket på kostnaderna när en familjemedlem (för det är ju husdjuren) är sjuk.

Jag minns när jag bodde i USA och min katt blev sjuk precis vid nyår. Fick åka in akut, och han låg hos veterinären i 3 nätter. Det var riktigt illa, han dog nästan.

Sluträkningen? Jo, 2500 USD. (Ingen försäkring hade jag heller).. Men man brydde sig inte, katten var ju frisk, det var det viktigaste.

Men, jag måste bara säga en sak angående en av kostnaderna du fick betala, nämligen dessa 200 SEK för att de skulle svara i telefon. Detta är rent skamligt, men de vet att de kan och att ingen kommer att neka detta. Bra sätt för dem att tjäna stora pengar, snabba cash minsann. Kriminellt tycker jag.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Janne Nilsson

Jag tycket också 200:- för att svara i telefon lät mycket. Jag undrar om det inte beror på att många ringer och frågar väldigt mycket för inte så allvarliga åkommor?

Lite som att många åker till akuten med åkommor som inte är akuta.

Men när man är dålig eller någon annan så tar man hellre det säkra för det osäkra.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Jo det är väl någon form av filtrering de försöker göra antar jag.

De är ju inte ensamma att ta betalt för att prata i telefon. Ringer man till britiska ambassaden i Stockholm, tex (har fått göra det ibland ang visafrågor för min fru som inte är britisk), så tar de 20 SEK per minut.

Så är det när man tar ut sin rätt att be om hjälp från "sin" ambassad. Att ambassaderna finns till för bland annat att hjälpa sina medborgare i andra länder är visst bara en myt. Men kostnaden är väl också en form av filtrering antar jag, och ett sätt att ta in snabba cash så klart :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lennart

Inlägg av Lennart »

Tack för omtanken killar! Jo då helt klart,kostnaden är oviktig egentligen, bara hunden blir frisk. Kan tänka mig att det kostar i Usa Sven.Summan för telefon beror på att det var jourtid en söndag,blev bara så snopen! Men Nelson" är på bättringsvägen redan /Lennart
Janne Nilsson

Du menar Lord Nelson, förmodar jag? ;)

Janne Nilsson
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Lennart skrev:Tack för omtanken killar! Jo då helt klart,kostnaden är oviktig egentligen, bara hunden blir frisk. Kan tänka mig att det kostar i Usa Sven.Summan för telefon beror på att det var jourtid en söndag,blev bara så snopen! Men Nelson" är på bättringsvägen redan /Lennart
Det finns alltså fler Nelson där ute? Min Nelson ligger och biter mig i tårna nu precis.

Veterinärräkningarna är kusliga ibland. Särskilt som att vissa saker är kopiöst dyra. Övervakning på djursjukhus kan kosta hela förmögenheter.
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

denstore skrev:
Lennart skrev:Tack för omtanken killar! Jo då helt klart,kostnaden är oviktig egentligen, bara hunden blir frisk. Kan tänka mig att det kostar i Usa Sven.Summan för telefon beror på att det var jourtid en söndag,blev bara så snopen! Men Nelson" är på bättringsvägen redan /Lennart
Det finns alltså fler Nelson där ute? Min Nelson ligger och biter mig i tårna nu precis.

Veterinärräkningarna är kusliga ibland. Särskilt som att vissa saker är kopiöst dyra. Övervakning på djursjukhus kan kosta hela förmögenheter.

se upp så att Nelson inte får samma åkomma som Nelson, ..... modellbyggartår, farliga saker, huvaligen ....

tjo / Robin
Lennart

Inlägg av Lennart »

Janne Nilsson skrev:Du menar Lord Nelson, förmodar jag? ;)

Janne Nilsson
Jo då,Lord Nelson" är det Janne !
Där ser man,fler Nelson.Katt eller hund Magnus?
Han klarar sig med tuggben och bollar Robin :D Lennart
Bild
Skriv svar