Igår dukades upp till filmkväll där hemma.
Jag är väl en av de sista människor på den här planeten som inte sett alla tre Gudfadern-filmerna men igår var det dags. Gudfadern del 2.
Men jag satte både popcorn och banankaka i halsen när jag såg att en av birollerna spelades av en Strv M/40L. Ingen enorm roll förvisso men den syns klart och tydligt (tycker jag)
Tydligen spelades en del scener in i Dominikanska Republiken... =)
Kanske ingen nyhet för vissa men en glad överraskning för mig i alla fall.
Svenskt pansar i klassisk storfilm
Svenskt pansar i klassisk storfilm
Mvh
Emil Juhl
Emil Juhl
Re: Svenskt pansar i klassisk storfilm
en annan som har sett dessa filmer fler gånger än mina fingrar och tår räcker till så är detta något som gått mig förbi... 
Måste vara när de är nere i "Kuba" och det blir revolution, eller kommer jag ihåg helt fel? Hm.. detta måste kollas upp.
/m

Måste vara när de är nere i "Kuba" och det blir revolution, eller kommer jag ihåg helt fel? Hm.. detta måste kollas upp.
/m
Det är i den scenen där de sitter i bilen och en rebell spränger sig med en handgranat. Innan de äter tårta.
Längst ner på gatan står vagnen.
Kan ju tillägga att det kom en del suckar från min flickvän när filmen helt plötsligt skulle pausas, böcker åkte fram på soffbordet och ett par snabba slagningar på nätet blev nödvändiga innan tittandet kunde återupptas. =)
Kan ju tillägga att det kom en del suckar från min flickvän när filmen helt plötsligt skulle pausas, böcker åkte fram på soffbordet och ett par snabba slagningar på nätet blev nödvändiga innan tittandet kunde återupptas. =)
Mvh
Emil Juhl
Emil Juhl
-
Ja, man tycker ju att flickvännen borde ha vant sig vid det här laget?Emil_Juhl skrev:Det är i den scenen där de sitter i bilen och en rebell spränger sig med en handgranat. Innan de äter tårta.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.

ja detta med förstående fru/flickvän/döttrar....
Min dotter brukar glatt meddela mig när jag kommer hem ibland att "nu har ditt senaste nummer av din p-tidning (= AFV-modeller/MMImfl.) kommit i lådan!"