Här försöker man vara hygglig inför julen...

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av Stellan »

Hittade en bilnyckel i morse, den fallande snön gjorde sitt bästa att dölja den. Tryckte på låsöppningsknappen och hittade en bil med blinkande lampor och lade regnumret på minnet. Ringde polisen och undrade om de kunde spåra upp ägaren så nyckeln kom till rätt person. Polisen lät mig vänta i telefonen men återkom 30 sekunder senare med ett besked att bilens ägare hade svarat att "äh, skit i den!" och slängt på luren i örat på polisen.

Så jag skiter väl i den.

God morgon!
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av magnusf »

Du ska nog vara tacksam att du inte tog kontakt med bilägaren direkt då... De flesta är nog inte sådana! Men trist är det...

Och tänk på att oavsett vad bilägaren sa till Polisen så har ju trots allt tomten sett och registrerat ditt handlande och lagt det på pluskontot. Det kanske blir ett fint rasslande paket i alla fall? Ett komplett tomteekipage med Rudolf och Mannen med Skägget från Tamiya i skala 1/35 kanske...

Hälsningar

Magnus
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av Robin Nilsson »

Bilägaren kanske var bakfull ?

Du hade inte möjligen en snöskyffel till hands? Öppnat bildörren och
skottat den full med snö ......
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av Hobby-Importen »

Stellan skrev:Hittade en bilnyckel i morse, den fallande snön gjorde sitt bästa att dölja den. Tryckte på låsöppningsknappen och hittade en bil med blinkande lampor och lade regnumret på minnet. Ringde polisen och undrade om de kunde spåra upp ägaren så nyckeln kom till rätt person. Polisen lät mig vänta i telefonen men återkom 30 sekunder senare med ett besked att bilens ägare hade svarat att "äh, skit i den!" och slängt på luren i örat på polisen.

Så jag skiter väl i den.

God morgon!
Äsch, 99 procent är tacksamma för hjälpen, så du träffade på den sista procenten.
Passa på att köpa en trisslott! ;)

Jens
Daedalus Models
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av Lars Befring »

så nu har du ny bil?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av Stellan »

Jens, ska köpa en trisslott senare, bra idé!

Lars, nej den rejsiga Pejgåtten rymmer alltför lite för att jag ska tycka att den är värd att behålla. Och som det är med snön nu så räcker det bra med en bil att parkera...

Magnus, dylik modell har väl Lindberg gjort? Knappast något mysbygge...

Jag har ingen anledning att agera korkat bara för att bilens ägare beter sig märkligt. Vad jag har förstått kostar en ny fjärrlåsnyckel en hel del att skaffa och man kan ju tycka att ägaren var lite irrationell på så vis. Men jag hade inte kunnat med att gå hem och låta nyckeln ligga kvar på mitt skrivbord eller ha kastat ut den i snön. Sålunda skrev jag GOD JUL på en lapp och satte nyckeln i bilens dörrlås. Jag led inte någon skada men fick en bra historia att berätta för kollegorna på jobbet.
Stellan Schroeder Englund
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av Mats Averkvist »

Du kunde väl ha tagit en provtur i alla fall.... du behöver ju inte parkera den på samma ställe... :lol: Handikapplats t ex...
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av Stellan »

Mats, ingen har lidit skada så jag avhåller mg från dylikt bus. Och handikapplats är för dem som behöver dem så det hade bara varit tredje person som surnat till. Tackar dock för uppslaget.
Stellan Schroeder Englund
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av SvenYoung »

Trist Stellan, men du kan i allafall gå ifrån situationen med huvudet högt och äran i behåll! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Här försöker man vara hygglig inför julen...

Inlägg av Robin Nilsson »

Mats Averkvist skrev:Du kunde väl ha tagit en provtur i alla fall.... du behöver ju inte parkera den på samma ställe... :lol: Handikapplats t ex...
Bättre med ett helt vanligt P-Förbud i så fall ;-)
Skriv svar