Att vädra skägg

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Att vädra skägg

Inlägg av Göran »

Hej alla

Har i drygt två veckor låtit raka mig och låtit en Goatee (vad heter det på svenska?) växa fram. Det stora problemet är att det bara är grått på hakspetsen, medan allt annat är svart. Och det ser ju inte så snyggt ut. Så jag gick in på Kicks och frågade om råd, "jo men testa mascara, det kommer funka jättebra" blev svaret. Gick därifrån 95 spänn fattigare. Väl hemma slet jag upp boxen och började blanda geggan med vätesuperoxiden enligt instruktionerna. Gick sådär, så jag tog en riktig pensel och då fick jag ihop en bra konsistens. Applicerade sedan detta med medföljande "skurborste"/pensel. Skiten fastna ju inte! Provade med vanlig pensel med samma resultat. Halvlack så tänkte jag att nu när jag ändå håller på varför inte prova pastellpulver? Sagt och gjort. Nog f-n blev det svartare men inte på skäggstubben. Man ser ut som en av Bröderna Dalton! Döm själva.

Detta kan tyckas vara ett I-landsproblem, men jag vill se ut som de balla gubbarna i laget. Så antingen får jag vänja mig vid grått. Eller investera i sådan där hårspray, som gör att det ser ut som att man har mer hår än man har. Men det sistnämnda är dyrt, jag får en Tamiya T-55:a för det. Choices choices ...

/Göran

Före vädring
Bild

Efter vädring
Bild