Du borde verkligen sluta bygga nu, men...

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Stellan
Kontakt:

Du borde verkligen sluta bygga nu, men...

Inlägg av Stellan »

...du kan bara inte! Det är bara att byta byggplats men man gör det inte. Man vet att man utmanar ödet när man sitter en meter upp på en altan, förvisso hyfsat breda tiljor, men centimeterbreda springor, många springor, massor med löv och annat skrot under altanen. Plastdelarna är små, vansinnigt små, och fingrarna är stora och fumliga. Det är upplagt för att du ska tappa en del som ALDRIG kommer återfinnas. Borta! Väck! Du har under dagen REDAN tappat en del som mirakulöst nog landade i stolen mellan dina ben. Då var du darrig efteråt och tänkte att du borde verkligen gå in till ett normalt bord och ett normalt mattmonster. Hur stor är chansen att nästa tappade del återfinns? Någon på KTH kanske kan räkna ut detta.

Boink!

Där for den iväg, hjärtat i halsgropen och svordomen du tänker är så stor och så grov att din arvsrätt borde dras in för alltid. Försiktigt kikar du mellan fötterna, ser ingen del. Försiktigt vrider du på dig och tittar än här, än där, för att se om delen kanske ändå inte landade på en planka och inte mellan någon av alla j-vla springor. Ser inget. Försiktigt lyckas du ta dig ur stolen och ta ett steg vid sidan om sannolikt nedslagsområde med studs- och rullmån för den lilla, lilla, lilla pyttedelen. Du går ned på knä...

Du kikar lite längs med tiljorna, så att du kan få bättre överblick. Dina tankar har nu passerat vad som är möjligt ens för någon som arbetar på Censurverket att inte lyfta på åtminstone ett ögonbryn. Du tittar av en SLUMP snett bakåt och....

DÄR LIGGER DET LILLA FANSKAPET!

Hur sannolikt var det att den skulle återfinnas?????

Samtidigt som ditt hjärta gör volter vågar du knappt ens andas. Du konverterar i dina tankar till alla religiösa samfund som ännu inte kontemplerats som tänkbara vårdare av din arma själ, det lilla som kan tänkas vara värt att vårda efter de osande tirader som utslungats efter ditt fumlande.

Sakta, mycket sakta, rör sig dina händer mot den lilla pluppen för att ditt av medelålders bristfälliga skärpedjup och skakiga händer inte ska råka knuffa till den Återfunna delen och att den ännu en gång ska slippa dig ur händerna. Så, nu är den i din kupade handflata. Sakta bringas den lilla saken in i tryggheten. Med darrande ben tassar du andäktigt åter ut till byggplatsen, plockar ihop sakerna och går in. Dit du egentligen borde sitta med ditt pyssel.

Bild
Rackaren, ca 4 mm stor.

Så, när har DU tänkt att "jag borde verkligen sluta bygga nu, men..."?
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Re: Du borde verkligen sluta bygga nu, men...

Inlägg av Lennart »

Limmet e" underbart Stellan, det har okilika effktrer på oss allaihopa! :lol:
Lennart
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Lennart skrev:Limmet e" underbart Stellan, det har okilika effktrer på oss allaihopa! :lol:
Lennart
Möjligt att jag sniffat för lite lim, man kanske blir stadigare på händerna av sådant... Hick!
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

ztriker skrev:Hahaha...det dära känner jag igen...jag vet ej riktigt hur länge det skulle sammanlagt bli om jag summerade tiden jag krypit runt på alla fyra och leta på golvet :) :) :)

Kent-Eric
Å inget lär vi oss. Eller?

Jag tror jag lärt mig av dagens läxa att lyssna till mina tankar och handla därefter, istället för att svära sig blå och bli olycklig för att man blivit av med något som är knepigt att återskapa.
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Been there, done that, dident learn anything, willl return again...

Öken-Erik :-)

CU@C4

www.c4-open.se
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Erik, så är det nog är jag rädd :)
MiniStuff

Inlägg av MiniStuff »

:lol: din historia värmer...

jag brukar bygga på såna ställen BARA för ATT utsätta mig för lite spänning under byggets gång... varför skulle man annars bygga??? För att det skänker inre lugn och harmoni!?! :roll: nääääääääääh! Ju mer bungy-jump med delar och annat desto bättre! ;)

I'ts better to burn out than fade away
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

MiniStuff skrev::lol: din historia värmer...

jag brukar bygga på såna ställen BARA för ATT utsätta mig för lite spänning under byggets gång... varför skulle man annars bygga??? För att det skänker inre lugn och harmoni!?! :roll: nääääääääääh! Ju mer bungy-jump med delar och annat desto bättre! ;)

I'ts better to burn out than fade away
Du kanske borde prova att bygga modell i en stekhet bastu med immiga glasögon och svettiga fingrar. Tack för titten!
teeoo

Inlägg av teeoo »

Sen är det ju så att en liten plastpryl som rimligtvis borde ramla RAKT NED och ligga strax bredvid stolen har en tendans att studsa i de mest omöjliga vinklar och (om man har tur) återfinnas på de mest otänkbara ställen. Teorin om "The magic bullit" om JFK är ju bara blaha-blaha i de här sammanhangen. ; )
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

teeoo skrev:Sen är det ju så att en liten plastpryl som rimligtvis borde ramla RAKT NED och ligga strax bredvid stolen har en tendans att studsa i de mest omöjliga vinklar och (om man har tur) återfinnas på de mest otänkbara ställen. Teorin om "The magic bullit" om JFK är ju bara blaha-blaha i de här sammanhangen. ; )
En av modellbyggets alla lagar säger att den sträcka som en tappad del förflyttar sig är omvänt proportionell mot delens storlek.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar