Trumpeter Models

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Magnus Billestedt
Inlägg: 63
Blev medlem: 30 jan 2012, 13:02
Namn: F 9 Magnus
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Trumpeter Models

Inlägg av Magnus Billestedt »

Jag är lite av lekman men av alla företag som gör plastmodeller så ser jag inget Svenskt alls från Kinesiska Trumpeter och frågan är varför ? Dom gör ju allt mellan himmel och jord från andra länder gällande farkoster men inte Sverige
Dock så har jag fått indikationer av att en modell av SAAB 18 i 1:48 kommer någon gång ut till hösten & nästa år
Uppskjut ej till morgon
vad du kan skjuta ner idag
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Trumpeter Models

Inlägg av Stellan »

Det beror väl på hur stora marknaderna är för respektive modell.

Måtte inte Trumpeter komma ut med en B 18...de är ju inte direkt berömda för sin efterforskning. Kommer en halvdålig modell ut har man väl dödat stor del av marknaden framöver. Om inte en svensk tillverkare ser det som en utmaning och kommer ut med en RIKITGT bra istället.
Stellan Schroeder Englund
Horrocks
Inlägg: 381
Blev medlem: 27 maj 2015, 13:18
Namn: Johannes Linder

Re: Trumpeter Models

Inlägg av Horrocks »

Magnus Billestedt skrev: 04 mar 2023, 09:58 Jag är lite av lekman men av alla företag som gör plastmodeller så ser jag inget Svenskt alls från Kinesiska Trumpeter och frågan är varför ? Dom gör ju allt mellan himmel och jord från andra länder gällande farkoster men inte Sverige
Dock så har jag fått indikationer av att en modell av SAAB 18 i 1:48 kommer någon gång ut till hösten & nästa år

Lite svenskt gör de trots allt.
hqdefault.jpg
hqdefault.jpg (42.25 KiB) Visad 10400 gånger
40-7220 T.jpg
40-7220 T.jpg (161.44 KiB) Visad 10400 gånger


Systerbolaget Hobbyboss har ju CV40-familjen i utbudet liksom Lansen och Tunnan i 1/48.
Skriv svar