Helpdesk

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Helpdesk

Inlägg av Björn B »

Kommer allt i Helpdesk flyttas över hit eller måste jag tillbringa morgondagen med att gå igenom vad jag kan behöva spara ner till datorn?
Just nu finns väl bara Urban Fredriksson's Color Reference Charts - Part I här? Om den gamla sidan ska läggas ner den 1'a februari så är det lite tid att vinka på om man ska spara något.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Helpdesk

Inlägg av olindau »

Avsikten är att flytta allt.
Det kan ta sin lilla tid, vi stänger inte ner den gamla hemsidan förrän vi är färdiga.
Vad som kommer att stängas är gamla forumet, och om vi kan fixa det så blir det först bara för uppdateringar.
Vi behåller det gamla forumet en längre, men ännu så länge, obestämd period, men enbart för läsning och sökning.
Du behöver inte panikkopiera nåt.
Hälsningar
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Helpdesk

Inlägg av Urban Gardini »

Så ni kommer inte behålla det gamla forumet som ett sökbart arkiv?
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Helpdesk

Inlägg av Pulpinator »

Jag skulle kunna titta på det gamla forumets alla data/inlägg, om det går att göra någonting av det i form av sökbar databas. Behöver då uppgifter för ftp osv till org-sajten.
/Hasse Göransson - bokkrämare
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Helpdesk

Inlägg av Urban Gardini »

Det skulle vara en bra tillgång med tanke på hur många år av kunskap som finns att tillgå i det gamla forumet.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Helpdesk

Inlägg av Janne Nilsson »

Det kan vara så att jag inte har lärt mig att navigera helt och hållet än på den nya siten. Det finns visserligen en sådan flik men ser inte helt användarvänlig ut och är i nuvarande skede inte särskilt kronologisk.

Men en bra kalender med i stort sett alla evenemang i kronolgoisk ordning med basinformation och länkar.

Kanske att användarna själva kunde posta dem vartefter, men med förhandsgranskning av moderator. Vissa större mer närrelaterade evenemang typ 08-open, C4, MGB mm kunde få lite större blänkare än tex byggmöte?

Själv skulle jag gärna se en så stor och heltäckande kalender som möjligt över den civiliserade i världen.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar