Något för modellbyggare?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
christer k
Inlägg: 46
Blev medlem: 01 feb 2018, 11:13
Namn: Christer Karlsson

Något för modellbyggare?

Inlägg av christer k »

https://arbetsformedlingen.se/platsbank ... r/24128076

Undrar om man kan åberopa modellbygge som arbetslivserfarenhet?

Christer
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Stellan »

Intressant. Inte ett pip om medborgarskap, poliskontroll, tidigare domar eller annat som kan vara avgörande i mina ögon för en tjänst med hög säkerhetsfaktor. Eller är det skitsamma? Nästan lite märkligt att ett jobb läggs ut på AF som om det vore vilken målerifirma som helst. Tänk när man drar fram Urbans färgkarta eller vill blanda till enligt Tamiyas recept för korrekt skalenlig kulör, kortvarig provanställning...
Stellan Schroeder Englund
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Niklas »

Stellan, jag tyckte det var rätt tydligt iallafall... ;)

"En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning."
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Stellan »

Ok, just den meningen måste mina åldriga ögon sorterat bort.
Stellan Schroeder Englund
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Janne Nilsson »

Kanske en allt för engagerad modellbyggare skulle dra igång med att även måla alla de maskiner som har "fel" färg så att det blir rätt? :shock:
Eller kanske själv hitta på roliga kombinationer för att kunna göra en rolig modell med verklig förebild? :lol:
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Björn B »

Jobbet är nog inget för den här modellbyggaren som inte gillar att måla. Tror inte att det skulle vara så populärt om det i målarverkstaden ser ut som det gör här. Saker som skall målas staplade på varann. Det finns bokstavligt en hög modeller färdiga för målning.
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Stellan »

Björn, tror att de slulle plocka av dig sågen tämligen fort...
Stellan Schroeder Englund
Gabriel
Inlägg: 642
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Gabriel »

Men vadå Stellan. Menar du att Flygvapnet inte skulle uppskatta att Björn, en tråkig dag på jobbet, bygger om en Gripen till dubbeldäckare? Jag skulle bli glad över alla kreativa och korkade projekt som inte skulle behöva klassas som what if längre! :lol:
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Stellan »

Gabriel skrev: 05 jul 2020, 14:12 Men vadå Stellan. Menar du att Flygvapnet inte skulle uppskatta att Björn, en tråkig dag på jobbet, bygger om en Gripen till dubbeldäckare? Jag skulle bli glad över alla kreativa och korkade projekt som inte skulle behöva klassas som what if längre! :lol:
Helt övertygad om att ägaren till Gripenkärrorna inte har några problem med ETT söndersågat och omkonstruerat/bakdaterat flygplan. Problemet uppstår när BB inte kan hålla sig utan måste bygga om alla som han brukar göra när han får "känning".
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Något för modellbyggare?

Inlägg av Björn B »

Det är ju jag som skattebetalare som är ägare så jag borde få såga hur mycket jag vill men jag vill inte jobba utomlands.
Skriv svar