Mitt förslag.

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
denstore
Inlägg: 934
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: Mitt förslag.

Inlägg av denstore »

Håller med Janne och Hasse.

Janne har rätt i att det är bra om man kan uttrycka sitt gillande utan att bara fylla i lämpligt superlativ. Det kan faktiskt vara rätt tröttsamt med superlånga trådar som bara består av "Jättefint", och "Bra bygge".
Hasse har rätt i att det inte behövs någon gradering. Har man en åsikt utöver gilla, så står det ju fritt att skriva detta i ett vanligt meddelande.
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Janne Nilsson »

Magnus Berggren skrev:Håller med Janne och Hasse.

Janne har rätt i att det är bra om man kan uttrycka sitt gillande utan att bara fylla i lämpligt superlativ. Det kan faktiskt vara rätt tröttsamt med superlånga trådar som bara består av "Jättefint", och "Bra bygge".
Hasse har rätt i att det inte behövs någon gradering. Har man en åsikt utöver gilla, så står det ju fritt att skriva detta i ett vanligt meddelande.

Här hade jag istället kunna trycka på "gilla-knappen". ;)

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Mattias Friis
Inlägg: 12
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:43
Ort: Nyköping

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Mattias Friis »

Som jag skrev så var graderingen något som kunde diskuteras framförallt om den även skulle vara negativ, vilket jag själv är tveksam till men tänkte att kanske finns det någon annan som har de tankarna.

Däremot så skulle jag gärna se en utvecklad Gilla-funktion. Det mesta som visas är ju bra men en del alster utmärker sig verkligen. Då vore det skönt att även kunna markera detta utan att sälla sig till superlativ-kören.

/Mattias
Livet är ett skämt så varför inte skratta åt det :-)
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Pulpinator »

@Mattias: då kan man kosta på sig att skriva ett par rader?
/Hasse Göransson - bokkrämare
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Björn B »

Personligen känner inte jag att gilla med hjälp av en slötryckning på en knapp betyder något för mig. Jag tycker inte om dom långa raderna av "snyggt, vackert, wow osv" men en sån kommentar visar i alla fall att skrivaren gillade inlägget så pass mycket att man bemödade sig att lägga lite tid på att skriva ett ord.
Mattias Friis
Inlägg: 12
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:43
Ort: Nyköping

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Mattias Friis »

Ett tryck på "gilla-knappen" eller en kommentar med orden "wow, supersnyggt, läckert" eller liknande ger mig lika mycket och jag är säkert inte ensam. Mao en bekräftelse på att det jag gjort är uppskattat.
Om någon däremot går in och pekar på detaljer som denne uppskattar eller ännu hellre, kommer med bra förslag hur jag kan förbättra vissa bitar så ger det mig sååå mycket mer. Men då krävs det också en del skrivande och att man vågar/får vara ärlig. I stunden har jag oftast inte tid eller ork att kommentera och sen faller det mellan stolarna, tyvärr. Då kan en "gilla-funktion" vara bra.

/ Mattias
Livet är ett skämt så varför inte skratta åt det :-)
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Robin Nilsson »

Skulle man kunna tänka sig en Gilla knapp som i princip endast uppdaterar ett räkneverk? "57 personer gillar detta bygge" ..
Då kan de som vill komma med kommentarer och/eller konstruktiv kritik skriva vanliga inlägg och de vanliga inläggen dränks inte i mängden av inlägg som enbart är 'Gilla' utan ytterligare text.
Negativ surkritik blir ingen glad för, annars kunde man kanske ha en
"Grilla"-knapp .......
tjo / Robin

Och eftersom jag inte kan implementationen av detta forum utan och innan så kan jag INTE komma med ett detaljerat, komplett och verifierat lösningsförslag ifall någon till äventyrs skulle vilja ha ett ;-)
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Mitt förslag.

Inlägg av Pulpinator »

Robin: det är just så en sådan knapp skulle fungera, en räknare.
/Hasse Göransson - bokkrämare
Skriv svar