Kul på SVT play

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Kul på SVT play

Inlägg av Lerxzt »

Litet tips på 44 minuters underhållning :D

https://www.svtplay.se/video/25420635/d ... -avsnitt-1

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Kul på SVT play

Inlägg av Janne Nilsson »

Kul att se. Många igenkänningsfaktorer. Skulle vara kul att göra något liknande med diorama?

Men jag tyckte att man kunde ha fått mer tid på sig för ett bättre slutresultat?
Och jag håller med om det fåniga i scratchbuilding-momentet. Det blir lite pajas konster och scratch-byggande funkar åt andra hållet. Man har något man vill bygga och sen väljer man något passande att utgå från.
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Lurifax
Inlägg: 898
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Kul på SVT play

Inlägg av Lurifax »

Jag såg det också. Håller med i Jannes kritik. Å andra sidan vill man förmodligen vända sig till en större publik än just modellnördarna. Jag gillade kommentaren från en av mjv-ralllarna när scratchbygget kom på tal:
"Vi är modellbyggare, inte clowner."
En del personer skulle nog påstå att det är samma sak! :D

Men jag ser fram emot nästa avsnitt. jag ska se det på fredag, passar på at sticka hem tidigare och avnjuta det med en pilsner innan familjen kommer hem från jobb och skola. :)
holst

CU@C4
Skriv svar