Tarangus JA 37 Jaktviggen i 1/72

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Fenix
Inlägg: 890
Blev medlem: 28 jan 2012, 14:58
Namn: Christer Lind
Ort: Linköping

Tarangus JA 37 Jaktviggen i 1/72

Inlägg av Fenix »

Jag fick hem min Tarangus JA 37 Jaktviggen i 1/72 idag. Efter första kollen ser den lovande ut. Hoppas Tarangus släpper AJ/SF/SH/SK/AJS 37 Viggen också så att Hellers gamla 37:a kan läggas till historien. Visst Tarangus är dyrare men den ser "superior" ut jämfört med Hellers 37:a. I alla fall efter min första koll idag. Bör noteras att jag har ingen Heller framplockad att jämföra med dock så det är bara från mitt minne.
Tomcat "US Navy's Last Gunfighter"
Niklas
Inlägg: 458
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:15
Namn: Niklas Knutzén

Re: Tarangus JA 37 Jaktviggen i 1/72

Inlägg av Niklas »

AJ och SK 37 släpps i maj av Special Hobby i en dubbelbox, ihop med någon form av bok.

I övrigt kan jag varmt rekommendera Tarangus Viggen. Den slår Hellers med hästlängder, och är en riktigt bra modell! Dyr? Absolut, men inte dyrare än en ny Hasegawa, vilket den är fullt jämförbar med. De har även rättat till en hel del småfel som fanns på deras 1/48. T.ex. är canardens klaffar lösa på denna (med rätt form!), "millan" (nödgeneratorn) finns med, rätt form på sidobalkarna (såvitt jag kan se), och så vidare. Dessutom är den väldigt lättbyggd och går ihop riktigt fint. Men det är ju min ytterst subjektiva åsikt, någon annan kanske tycker annorlunda. :)
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Skriv svar