Erik Ahlström, ett av dom otäcka barnen från sextiotalets Malmö. Uppfödd på Airfix o Frog från cykelhandlaren samt Tintin från Tobakshandlaren. Uppfostrad av "Big Brother" som är modellrallare o marinintresserad. "BB" har genom åren alltid tagit hand om och skämt bort sin lillebror, och gör så änn!

Har alltid byggt, det finns liksom ingen början eller start, heller inget uppehåll ens under den vildaste "partytiden!
Mitt ledord är: "Livet är för kort för att bygga tråkiga modeller"
Med detta menar jag att för mej är förebilden allt sedan får modellen vara hur sunkig som helst!
Har egentligen alltid gillat markfordon, först i 1/72 men hittade tidigt 1/35. Varit medlem i SPHF sedan föreningen hette SAA (Swedish Armour Association), skrivit modellspalten i Pansar sedan tidigt åttiotal, något jag slutade med vid årsskiftet. Skriver fn en spalt i Soldat & Teknik tillsammans med Tor Netterby.
Har varit "ganska" involverad i C4-OPEN ända sedan tävlingen bara var en galen ide i Johan Nords fantasi!

Lägger ner mycket tid på detta och njuter av varje sekund.
Har även varit involverad i IPMS Sverige och sitter fn i valberedningen.
Jag anser allt efter 1945 vara "Science Fiction" och följdakligen inte av intresse (gillar förvisso SF, men då i bok o filmform...), är också ointresserad av tyska förebilder såvida dom inte är riktigt udda eller tidiga.
Huvudintresset är brittiskt pansar samt en del udda saker som Fria franska trupper, tidiga ryska fordon, allt udda från tjugo o trettiotalet samt WW I. Är också sjukligt intresserad av udda fronter under WW II som tex invasionen av Madagascar, Kufraoerationerna, Invasionen av Iran mm. Går ockaså igång på inbördeskrig!!! (Låter faktisk riktigt sjukt när jag tänker på det, men vi pratar om den historiska aspekten och att det ofta finns "hemmagjorda" fordon där ) Dvs Spanska, Amerikanska, Kinesiska o Ryska.
Har även av någon outgrundlig anledning blivit intresserad av Franska flygplan från trettiotalet samt Kineskiska flygvapnet före 1945???
Annars är LRDG, SAS och PPA, dvs brittiska specialförband från framförallt nordafrikakampanjen som ligger mej varmast om hjärtat.
Är gift med en förstående fru (vi förlovade oss på Bovington Tankmuseum) har två hemmaboende vuxna barn, Alexander (som många av er träffat då han byggt o tävlat en del förr) samt Matilda (döpt efter stridsvagnen naturligtvis!).
Jobbar som sjuksköterska med palliativ hemsjukvård i Skåne.
Har genom hobbyn fått vänner över hela världen och tycker det är det roligaste som finns.
Öken-Erik