Vi behöver din hjälp!

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Vi behöver din hjälp!

Inlägg av Pulpinator »

Jag håller på att översätta alla genererade fraser, länkar och så vidare på IPMS Stockholm forumet nu.
Jag tar tacksamt emot tips på engelska ord som jag missat översätta till svenska på sajten!
/Hasse Göransson - bokkrämare
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Vi behöver din hjälp!

Inlägg av olindau »

Du ska få nåt annat att bita i.
När jag klickar på medlemsikonen ( Medlemmar, uppe till höger) så får jag upp en ram med texten "Hitta en medlem alla A B C ...Y Z # " vilket kanske inte helt stämmer med svenskt språkbruk. Jag vill kunna söka på medlemmar som börjar på Å, Ä och Ö ! ( Ärlige Östen tex)
Att man sen får upp Öken-Erik när man trycker på brädgård/hashmark (#) kan ju ha helt andra orsaker.

Forumet är översatt men inte nationaliserat kan man säga.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Vi behöver din hjälp!

Inlägg av olindau »

Om man loggar in med felaktigt anv.namn eller lösen så kommer man till en speciell sida där man försöker igen. Till vänster står det ett antal rader info om att man måste registera sig. Ordet registrera används minst 3 ggr.
Det är då ( tycker jag) inte så lätt att begripa att man ska trycka på den lilla blå texten "Bli medlem" mellan inmatningsfälten till höger.
Själv så letade jag naturligtvis efter en text/länk med texten "Registrera dig här" eller nåt. "Bli medlem" associerar för mig till nån större förpliktelse tex bli medlem i IPMS Stockholm och allt vad det innebär i form av avgifter, arbetsplikt ( Open /Forum/ hemsidor )mm :)
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Pulpinator
Inlägg: 54
Blev medlem: 07 dec 2011, 11:07
Ort: Hägersten
Kontakt:

Re: Vi behöver din hjälp!

Inlägg av Pulpinator »

Bra bra!
Jag tittar på båda grejorna ovan så fort jag får lite tid över!
Jag postar ändringar och korrigeringar i denna tråd.
/Hasse Göransson - bokkrämare
Skriv svar