Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?
Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?
en ensam SK60 passerade over mobiliahuset I detta väder.
LarsaQ
LarsaQ
Trollis, vi hann flyga 39 på F4 dryga året innan nedläggning.. 
Sen, inte att förglömma, flögs det ju HKP 3 och senare 10 därifrån också.
Största hangaren (H86) på F4 rymde nog närmare 16 flygplan i sitt enda, stora skepp. H92 rymde nog lika många, men var indelad i mindre skepp, så man kunde inte riktigt överblicka lika lätt.

Sen, inte att förglömma, flögs det ju HKP 3 och senare 10 därifrån också.
Största hangaren (H86) på F4 rymde nog närmare 16 flygplan i sitt enda, stora skepp. H92 rymde nog lika många, men var indelad i mindre skepp, så man kunde inte riktigt överblicka lika lätt.
I går kom en fyrgrupp Safirer och en Cessna mullrandes på en rätt låg höjd i en tät formationsflygning precis ovanför huset mitt. Väldigt häftigt, men också lite vemodigt. Tyvärr kommer det nog inte bli så ofta man får se Safirer över Uppsala längre...
Se: http://www.unt.se/uppsala/safirerna-har ... 86822.aspx
Läste UNT (papperstidningen) nu på morgonen och den hade lite längre reportage med fler bilder om händelsen.
Mvh / Janne
http://www.ipmsuppsala.n.nu/

Se: http://www.unt.se/uppsala/safirerna-har ... 86822.aspx
Läste UNT (papperstidningen) nu på morgonen och den hade lite längre reportage med fler bilder om händelsen.
Mvh / Janne
http://www.ipmsuppsala.n.nu/
Det var egentligen igår, men har inte hunnit...
"Flygdag" i Eslöv med en massa kul i luften.
Förutom en masa småflygplan som startade och landade.
Spitfire mk XVI
Thulin A
Boeing Stearman både formation och solo
Piper Cub
Ö1 Tummelisa
Tiger Moth
T-28B
Cavalier Mustang
Soloflygningen med Stearman gjordes i regn.
När det regnat en bra stund och många gått hem för det var egentligen slut för dagen (och Sten Svensson torkat efter Stearmanuppvisningen) så startade han T-28:n och stod länge med motorn igång, när motorn var varm gjordes fullgas och magnettest och iväg for han i regnet.
Under T-28 uppvisningen gjorde sig Pär Cederqvist redo att göra sin andra uppvisning med Spifiren. Trots regnet som varit och var avtagande så dök Philip Gerhard upp med Mustangen.
"Flygdag" i Eslöv med en massa kul i luften.
Förutom en masa småflygplan som startade och landade.
Spitfire mk XVI
Thulin A
Boeing Stearman både formation och solo
Piper Cub
Ö1 Tummelisa
Tiger Moth
T-28B
Cavalier Mustang
Soloflygningen med Stearman gjordes i regn.
När det regnat en bra stund och många gått hem för det var egentligen slut för dagen (och Sten Svensson torkat efter Stearmanuppvisningen) så startade han T-28:n och stod länge med motorn igång, när motorn var varm gjordes fullgas och magnettest och iväg for han i regnet.
Under T-28 uppvisningen gjorde sig Pär Cederqvist redo att göra sin andra uppvisning med Spifiren. Trots regnet som varit och var avtagande så dök Philip Gerhard upp med Mustangen.
En helt vanlig tråkig dag på jobbet

Jag måste ta och liva upp arbetsdagarna på nått sätt
MvH Anders "Trollis" Bernhardsson

Jag måste ta och liva upp arbetsdagarna på nått sätt
MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Alpha Jet. Jag tog med mor och svärföräldrar på utflykt och då passade Miragerna på att flyga förbi hemmavid vilket tjejligan glatt rapporterade. Som tröstpris så flög det förbi en Alpha Jet vid Larzac vilket trots allt får räknas som godkänt...
/M
/M
En belgisk Beech Bonanza... Svinhögt, det här är taget med 400mm och bara croppat. Räknas inte ens som tröstpris...

Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Inte idag, men väl förra veckan dundrade en B-17 över Omaha Beach i Normandie. En mäktig upplevelse! Kameran slets givetvis fram, men bilden...tja.

Det är i alla fall inte en fiskmås. /J-O

Det är i alla fall inte en fiskmås. /J-O
Godkänt fotobevis J-O!
Här kommer min efterlängtade Mirage:

Kollar man originalfilen ser man att det är en 2000N från Groupe "La Fayette", baserad i Istres.
Hälsningar
Magnus
Här kommer min efterlängtade Mirage:

Kollar man originalfilen ser man att det är en 2000N från Groupe "La Fayette", baserad i Istres.
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Oj! Avundsjuk är bara förnamnet. Själv såg jag en räddningshelikopter... Och hörde en Gripen. Alltid något.