Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?
Re: Vad såg du för något intressant uppe i luften idag?
Två Jas lekte ovanför Ockelbo idag!
Finbesök hos farmor och farfar?? bevingad högvakt.....?
Z
Finbesök hos farmor och farfar?? bevingad högvakt.....?
Z
Såg denna Euorocopter EC 135 flyga och landa intill vårt hus i Norrtälje nyss.

Mvh Henrik
Mvh Henrik
Henrik, det där är till och med storebrorsan, EC145 T2, eller H145 som den heter nuförtiden. 

En SAAB 105 alias Sk60 hade en riktigt fin uppvisning över Silverdalen och Hultsfred flygfält nu på förmiddagen.
Göran
Göran
Paint it black ! 

-
- Namn: Nicklas Karlén
En DH Vampire 115, tvåsitsiga version passerade just utanför kontorsfönstret idag i inflygningen till Kungsängen i Norrköping. Anledningen är att det är idag 75 år sedan de första 3 DH Vampire kom till F13 Bråvalla flygflottilj i Norrköping.
Ett härligt ljud från Ghost motorn. Ett av mina absolut favorit flygplan alla kategorier.
Nicklas
Ett härligt ljud från Ghost motorn. Ett av mina absolut favorit flygplan alla kategorier.
Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Såg nått underligt igår, fem contrails högt uppe i luften. Måste har varit ett gäng militärplan.... Över Göteborgstrakten.
Fyra Hercules som i tät formation (jul-kulan) passerade på mycket låg höjd precis ovanför mitt hus här över Uppsala.
Mäktigt…

Tyvärr hann jag inte ta någon bild…
Mäktigt…
Tyvärr hann jag inte ta någon bild…
En SAAB Safir SK50 flög över Silverdalen-Hultsfred flygfält för bara en stund sedan. Tyckte det lät lite extra bullrigt i luften när jag var ute och gick så det lät lite mer än de vanliga sportflygplanen som brukar flyga över här.
Göran
Göran
Paint it black ! 

Swiss Air Force PC-7 TEAM dundrade fram på låg höjd över stugan både på väg till Dala-Järna och på hemvägen.