Jag bumpar den här eftersom jag äntligen återfunnit en intressant artikel om vad man får fota på Fotosidan. Svaret är faktiskt "det mesta"!
Länk till artikeln: http://www.fotosidan.se/cldoc/vad-far-m ... rafera.htm
Hälsningar
Magnus
Vad gäller vid fotografering av militära fordon?
Re: Vad gäller vid fotografering av militära fordon?
Jag är runt och fotograferar på olika ställen och "tillställningar", generellt kan man säga att fotoförbud gäller i cockpitar, inuti stridsfordon, stridsfordonsgarage, hangarer och bränsledepåer. Det mesta har fotoförbudsskyltar, undantaget cockpitar, inuti stridsfordon och en hel del hangarer (det finns ibland skyltar på dörrar men då avses tydligen insidan på hangaren). Vid de flesta tillfällen man är inne på flottiljer och regementsområden har man guider som brukar ha koll på vad man kan och inte. Civila skyddsvakter har tyvärr dålig kontroll på sådana här saker.
-
Re: Vad gäller vid fotografering av militära fordon?
Det är INTE generellt fotoförbud inne i stridsfordon.
Ibland har jag varit med om att vissa detaljer varit övertäckta, exempelvis i vissa stridsledningsvagnar, men annars har jag fått fota hur jag vill.
/Thord
Ibland har jag varit med om att vissa detaljer varit övertäckta, exempelvis i vissa stridsledningsvagnar, men annars har jag fått fota hur jag vill.
/Thord