Det kommer bli brist på bilder här i forumen.
Re: Det kommer bli brist på bilder här i forumen.
Här är en lista på alternativa värdar, förmodligen inte helt uppdaterad men ändå https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_i ... g_websites ska se om det är något som funkar för mig.
Stellan Schroeder Englund
-
- Kontakt:
Flickr är riktigt bra, fast lite bökigt. För att kunna länka behöver man hitta knappen "View all sizes", men då dyker den upp fullt länkningsbar och i lagom storlek. Men jag använder den sedan länge, tycker att bildkvaliteten blir bättre än Photobucket.
Å den är gratis? eller i alla fall för mindre mängder?Björn Fransson skrev:Flickr är riktigt bra, fast lite bökigt. För att kunna länka behöver man hitta knappen "View all sizes", men då dyker den upp fullt länkningsbar och i lagom storlek. Men jag använder den sedan länge, tycker att bildkvaliteten blir bättre än Photobucket.
Flickr är gratis. Oavsett om du bara använder gratisversionen eller Flickr Pro för 5,99 $/mån (vilket jag inte ser några direkta fördelar med) så får du 1 TB i lagringsutrymme. Alltså kan du ladda upp MÅNGA bilder utan att behöva oroa dig för att ditt utrymme tar slut.Stellan skrev:Å den är gratis? eller i alla fall för mindre mängder?Björn Fransson skrev:Flickr är riktigt bra, fast lite bökigt. För att kunna länka behöver man hitta knappen "View all sizes", men då dyker den upp fullt länkningsbar och i lagom storlek. Men jag använder den sedan länge, tycker att bildkvaliteten blir bättre än Photobucket.
/Gabriel
-
Jag har testat imgur, väldigt lätt att använda.
Saknar inte Photobucket det minsta.
Anders E
Saknar inte Photobucket det minsta.
Anders E
Testar imgur från min iPhone.

Verkar funka! Tog 2 min att lägga upp ett konto och en minut att ladda ner - och sedan upp - bilden. Helt odramatiskt. Har inte börjat titta på andra funktioner, album mm än.

Verkar funka! Tog 2 min att lägga upp ett konto och en minut att ladda ner - och sedan upp - bilden. Helt odramatiskt. Har inte börjat titta på andra funktioner, album mm än.
Går det att flytta bilder lätt från hinken till flickr eller Imgur?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
- Kontakt:
Varför inte bara skaffa en egen domän med tillhörande serverutrymme?
Det kostar några hundralappar om året och du kan ha din egen hemsida, och lasta upp hur mycket bilder du vill.
Det ryms mycket bilder på 25GB... typ ca 150 000 bilder...
Rekommenderar one.com - aldrig några problem!
Det kostar några hundralappar om året och du kan ha din egen hemsida, och lasta upp hur mycket bilder du vill.
Bra tanke.Mats Averkvist skrev:Varför inte bara skaffa en egen domän med tillhörande serverutrymme?
One.com är lätt att lära sig på egen hand för att göra egen hemsida? Någon med erfarenheter?