Saknas det ett Forum?

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
103driver

Re: Saknas det ett Forum?

Inlägg av 103driver »

Jo Magnus, jag har läst texten under under det allmänna forumet. Jag blev ytterligt förvånad över att ett byggforum, för det är det ju, helt och hållet saknar ett delforum speciellt om teknikfrågor. Jag blev förvånad över att man lagt den viktiga biten under allmänt. Dom som är intresserade av teknikfrågor, läser förmodligen också teknik-forumet och besvarar med all säkerhet också de frågor som ställs där. Som du själv skriver, läser inlägg oavsett var de hamnar. Det gäller väl i så fall för alla... :)

Nu är det bara några få som diskuterat detta och det vore välkommet om fler kunde ge sig in i debatten, så, alla närvarande, skriv och tala om vad ni tycker.. Eller, moderatorn, lägg upp en omröstning!

Lasse
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

En fördel med den nya lösningen för IPMS Sthlm Forum är startsidan (Forumindex) där man ser alla forumen och
en liten blänkare om det senaste i den senaste tråden. På så vis är det lätt att se att det rört på sig.
Tack vare den korta responstiden så kan man kosta på sig att öppna fler del-forum och titta efter om det
finns något intressant.
Med den gamla implementationen av Forumet så håller jag helt med om "inflations"-argumentet,
med det nya forumet så tycker jag personligen att detta inte väger så tungt längre.
/ Robin
Trollis

Inlägg av Trollis »

Som jag ser det så skulle en undertråd (som Vitbalans tråden) kunna vara ett sätt.
Men som redan sagt trafiken är såpass lättsam för tillfället att det inte riktigt behövs ännu.

Dessutom, "ickebyggare"?.. nä "fåtöljbyggare" heter det väl! ;)

MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Robin Nilsson skrev:En fördel med den nya lösningen för IPMS Sthlm Forum är startsidan (Forumindex) där man ser alla forumen och
en liten blänkare om det senaste i den senaste tråden. På så vis är det lätt att se att det rört på sig.
Tack vare den korta responstiden så kan man kosta på sig att öppna fler del-forum och titta efter om det
finns något intressant.
Med den gamla implementationen av Forumet så håller jag helt med om "inflations"-argumentet,
med det nya forumet så tycker jag personligen att detta inte väger så tungt längre.
/ Robin
Min tanke är mest att det alltid är svårare att ta bort saker än att lägga till, och därför är det bättre att vara restriktiv.
Allmänt ska idag innefatta teknikdiskussion, så jag kan inte se problemet.
Jag gillar det som det är idag, och tycker att forumet är för nytt för att man ska behöva ändra i det.

Ickebyggare är baserat på färdigställningsfrekvensen, Trollis. :P
Är nu inne på typ 8:e året utan att ha fått något färdigt. Bara att härda ut ett par år till så kan man fira tioårsjubileum med stolthet.;)
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

För egen del kör jag med 'in box assembly'
Eftersom jag inte har fixat ett barnmiljösäkert sätt att måla (Humbrol &
balsamterpentin) så får jag nöja mig med att montera så mycket som
möjligt och sen lägga tillbaka rasket i lådan. Ibland kan jag tjäna
lagringsutrymme genom att det halvbyggda tar mindre plats än hela
gjutstammar, 2 st Bronco Staghound-varianter kan dela på samma låda
om de är 3/4-byggda ;-)
Jeje

Det var bättre förr:-)

Inlägg av Jeje »

Jo jag tycker faktiskt att det var bättre förr. Tyvärr spammade ju gamla forumet sönder, men innan dess var det i min smak mycket bättre. Snyggt och enkelt. Så håll inte på och latja loss med hundra olika underkategorier som ändå ingen använder... Puh... förlåt om jag låter bitter. Det har varit en lång dag på jobbet...;-)
Öken-Erik

Inlägg av Öken-Erik »

Håller med Jeje.
Gillade gamla forumet egentligen men det hade kört slut, helt klart.
Vill under inga omständigheter ha en massa underforum, Mange slår fingret på spiken, vi är helt enkellt för få.
Dessutom tycker jag det blir rörigt, gillar tex inte Armoramas eller IPMS Norges forum av denna anledningen...
Många av dom "gamla" forumbesökarna har vi tappat men det är nog naturligt, modellbyggare är ett konservativt släkte och behöver vänja sej vid förändringar, jag tror många hittar hit igen så småningom, men som sagt grejja inte för mycket.

Öken-Erik

CU@C4
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Nix, inga fler forum behövs. Tycker i alla fall jag.
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Jag tycker det ser bra ut som det är nu.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
linusorn

Inlägg av linusorn »

Själv skulle jag uppskatta ngt flera underforum, särskilt i in the works delen. T.ex. flyg och pansar för sig. Personligen tycker jag forumet blir mer lättöverskådligt på det sättet. Även ett underforum dedikerat för byggteknik skulle enligt mitt sätt att se det underlätta mycket. IPMS Stockholm är så pass känt ute i den stora världen så trycket på forumet kommer förmodligen öka med tiden. Bättre att förbereda i god tid.
Skriv svar