Dyr helg,och snabba cash

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
denstore
Namn: Magnus Berggren

Re: Dyr helg,och snabba cash

Inlägg av denstore »

Katt. Han flyttade in i somras, när Bisse (Bismarck) gick bort.

Fin tax, Lennart!

Bild
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Fin vovve, är dock själv kattmänniska. Vi har två stycken blandras. Sir Fräs, eller Frasse som han kallas och Grace som är en hittekatt.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Lennart

Inlägg av Lennart »

Mycket fin katt Magnus,han ser ut att mysa ! Katter är mycket trevliga djur Janne, så det är nog lätt att falla för dem och bli just kattmänniska.Härliga namn era katter hade också.Tack ska ni ha/Lennart
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Lennart skrev:Mycket fin katt Magnus,han ser ut att mysa ! Katter är mycket trevliga djur Janne, så det är nog lätt att falla för dem och bli just kattmänniska.Härliga namn era katter hade också.Tack ska ni ha/Lennart
Tack Lennart!
Jo, katter sover ju rätt mycket. Typ 16-18 timmar per dygn. Just Nelson är dock extra aktiv, men när han väl så, så somnar man hur som helst, gärna med tungan ute, som här.
Han är dock den lille katten. Fruns norska skogkatt är typ dubbelt så stor, och sover nog mer än 18 timmar per dygn.
Jag är nog djurmänniska rakt av. Gillar både hundar och katter. Dock så kräver hund mer insats i form av promenader och aktivt sällskapande. Katter är mer som miniatyrtonåringar. Sover äter och kräver uppmärksamhet, men har svårt att förstå regler och förmaningar. Ändå älskar man dem innerligt.:D
Jens Tornblad
Namn: Jens Tornblad

Inlägg av Jens Tornblad »

Skönt att det ordnade sej med hunden. Husdjuren blir ju familjemedlemmar med tiden. Fjolåret var första året på tio år som vi inte behövt åka in till veterinären och få ena katten omplåstrad till stora kostnader. Han heter Ahmed och väger in på runt fem och ett halvt kg muskler och viker aldrig ner sej i en fight... Nu är han elva och har börjat sakta ner lite så det är längre mellan bråken. Lillkissen Agnes går runt med nån vanföreställning om att hon är en innekatt och vore det för att vi inte har låda inne så skulle hon aldrig gå ut tror jag.
En obyggd modell är också en modell...
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Min far berättade om nåt storvuxet åbäke till katt de hade på gården och han fick alltid stryk av de andra hankatterna tills han en dag endera råkade vinna en fight eller hade tröttnat. Hursomhelst insåg han tydligen hur stor och stark han var och då försvann han från gården i flera veckor, medan han var borta som kom det in skvaller från bygden om katter som hade blivit rejält tilltufsade och när katten hade markerat ett tillräckligt stort "dominansområde" så kom han hem igen, lite ärrig och hack i öronen men annars nöjd och glad ....
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Känner så väl igen detta. Min hund har några gånger akut drabbats av vad som senare har diagnostiserats som något som kan liknas vid nackspärr (går över på ca 36 timmar). Blev verkligen nervös första gångerna och, trots försäkring, blev det rätt rejäla utgifter hos veterinären. Nu vet jag i alla fall var det är om det skulle hända igen. Bytte från halsband till sele efter senaste gången och kanske tack vare detta har det inte återkommit.

Kunde jag sedan bara råda bot på hans skotträdsla... :(
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Lennart

Inlägg av Lennart »

Kan bara instämma med dig Magnus,djur är berikande på många sätt och precis som barnen det bästa vi har.Och katter är ju mycket riktigt mer självständiga än hundar som är utpräglade flockdjur.Jag har haft med mig Nelson i skogen sedan han var ca 10 veckor.Eftersom jag tillbbringar mycket tid under senvår, försommar och höst med att kolla efter rovfågel.Från början var det kortare turer ,men med tiden orkade han mer och mer.Och vi har tillbringat många långa dagar,på myrar och hyggen.Taxen är ju en "stor hund i liten kropp.Uthållig stark occh envis.Det är så härligt att se, när man efter några timmar i skogen sätter sig vid kaffe elden, han inväntar den grilade korven och en skvätt vatten.Sen kan han sova en halvtimme och så fortsätter vi traska.Och man får en väldigt tajt gemensakp med hunden,som även blir kvar i det vanliga vardgarna hemma. Tyvärr har han också blivit skotträdd Sten.Min tanke var att jaga in honom,men av alla smällare på Valborg m.m. så blev han skotträdd.Provade att åka till skjutbanan men det blev bara värre.Och vad andra jägare säger så är det ingen mening med att tvinga bort denna rädsla.Så jag jagar endast med kameran och kikaren i stället ,och det upplevelserna "smäller högre tycker jag .
För när man kommer hem, har man en trött men lugn och lycklig hund,samt haft turen att få skåda en eller annan rov fågel ./Lennart
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

Sten Ekedahl skrev:Känner så väl igen detta. Min hund har några gånger akut drabbats av vad som senare har diagnostiserats som något som kan liknas vid nackspärr (går över på ca 36 timmar). Blev verkligen nervös första gångerna och, trots försäkring, blev det rätt rejäla utgifter hos veterinären. Nu vet jag i alla fall var det är om det skulle hända igen. Bytte från halsband till sele efter senaste gången och kanske tack vare detta har det inte återkommit.

Kunde jag sedan bara råda bot på hans skotträdsla... :(

Min far berättade om en skotträdd häst som grannarna försökte "bota" genom att ge hästen socker och sen avfyrade någon ett gevärskott 100 - 150 meter bort.
Hästen tog aldrig emot socker igen ......
Herr Katt
Namn: Eduardo Mitchell

Inlägg av Herr Katt »

Robin Nilsson skrev:
Min far berättade om en skotträdd häst som grannarna försökte "bota" genom att ge hästen socker och sen avfyrade någon ett gevärskott 100 - 150 meter bort.
Hästen tog aldrig emot socker igen ......
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D
MVH Moggy

FÄRDIGA 2014: ACA Canadair Mk.4 RAF, Fujimi A-4C FAA, HP Mirage IIIEA I-016 FAA, FROG Meteor Mk.4 C-019 FAA, AFX Canberra T.64 FAA
WIP: ITAL G.222A FUJ A-Q Skyhawk, AFX Bristol 170 Freighter, Bilek MiG-21 PFM, Toko An-74
Skriv svar