Jaha du Sten, det där förstod jag inte ett skvatt av men det är väl ungefär så det är med den allmäna känslan för återfunna borttappade delar. Va!?Sten Ekedahl skrev:En av modellbyggets alla lagar säger att den sträcka som en tappad del förflyttar sig är omvänt proportionell mot delens storlek.teeoo skrev:Sen är det ju så att en liten plastpryl som rimligtvis borde ramla RAKT NED och ligga strax bredvid stolen har en tendans att studsa i de mest omöjliga vinklar och (om man har tur) återfinnas på de mest otänkbara ställen. Teorin om "The magic bullit" om JFK är ju bara blaha-blaha i de här sammanhangen. ; )
Du borde verkligen sluta bygga nu, men...
Re: Du borde verkligen sluta bygga nu, men...
Stellan Schroeder Englund
Börja dagen med en Stor Wirre till frukost flingorna Stellan.Sedan tar du en extra efter tandborstningen,och så tre till när du börjar bygga modeller.
För att vara på den säkra sidan tar du minst två till. Sen du djäklar,du håller stadigt i allt i närområdet,även den minsta lilla mikrobit som tillhör ditt bygge.Dessutom lutar det mesta ,så allt kommer i slutänden att se spikrakt och bra ut.Avsluta byggsessionen med en rejäl rackare . Lennart
För att vara på den säkra sidan tar du minst två till. Sen du djäklar,du håller stadigt i allt i närområdet,även den minsta lilla mikrobit som tillhör ditt bygge.Dessutom lutar det mesta ,så allt kommer i slutänden att se spikrakt och bra ut.Avsluta byggsessionen med en rejäl rackare . Lennart
Smygfan av Young eller the Kurgan?;)MiniStuff skrev: I'ts better to burn out than fade away
(nä, Cobain räknas inte....)
Anledningen till tipset om Wirre Stellan .Det var ett vetenskapsrogram för ett tag sedan på TV,då en Bayersk forskare sluddrade om avancerade hjärn operatiooner.
Schälva operschonen är inte Schå komplicherad,det är de schmå chellerna och omkringliggande schaker shom kan schadash.Men om man tager en aphovod,och kapar den vid axchelpartiet,kan man sedan överföra detta på ett annat dyrart.Om man schamtidigt håller schtyr på det schmå nerventrådarna.Kontentan blir alltså,kunde han i sin bayerska alphydda ,sitta och bolla med hjärnceller uppnbarligen påverkad.Då måste det ju vara effktivt även för vår hobby.
Annars kan man göra som min fru sagt då jag tappar delar,och inte hittar dem.
Sätt dig i badkaret och bygg" Lennart
Schälva operschonen är inte Schå komplicherad,det är de schmå chellerna och omkringliggande schaker shom kan schadash.Men om man tager en aphovod,och kapar den vid axchelpartiet,kan man sedan överföra detta på ett annat dyrart.Om man schamtidigt håller schtyr på det schmå nerventrådarna.Kontentan blir alltså,kunde han i sin bayerska alphydda ,sitta och bolla med hjärnceller uppnbarligen påverkad.Då måste det ju vara effktivt även för vår hobby.
Hehe, känner igen det där så väl
Trots att jag fixat nytt golv i produktionshallen så försvinner det mesta som hamnar på golvet. OAVSETT liksom. Nästan så att cockpitrutor försvinner om dom kommer på mitt bermudagolv. Lennarts fru har en poäng, badkaret är ju helt optimalt, sitta i badkaret haha.. ja om du inte har massor med "bilringar" dock!. Då kan ju etsen och de små delarna förvinna i vecken eller nån annanstans.
Alltså ets har jag aldrig lärt mig att man ska vara frammåtlutad så långt ifrån kanten som bara möjligt, för att eleminera att etsen ramlar ned på golvet. Men likt förbannat sitter man bakåt i stolen med ets på pinsett och golvet rakt under

Alltså ets har jag aldrig lärt mig att man ska vara frammåtlutad så långt ifrån kanten som bara möjligt, för att eleminera att etsen ramlar ned på golvet. Men likt förbannat sitter man bakåt i stolen med ets på pinsett och golvet rakt under

-
Då tar vi dagisversionenStellan skrev:Jaha du Sten, det där förstod jag inte ett skvatt av men det är väl ungefär så det är med den allmänna känslan för återfunna borttappade delar. Va!?Sten Ekedahl skrev:En av modellbyggets alla lagar säger att den sträcka som en tappad del förflyttar sig är omvänt proportionell mot delens storlek.teeoo skrev:Sen är det ju så att en liten plastpryl som rimligtvis borde ramla RAKT NED och ligga strax bredvid stolen har en tendans att studsa i de mest omöjliga vinklar och (om man har tur) återfinnas på de mest otänkbara ställen. Teorin om "The magic bullit" om JFK är ju bara blaha-blaha i de här sammanhangen. ; )

Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
Ahh,det är däför jag letat hjärnan i 22 år
/Lennart

Hahahahahaha, den där va kul! Schitkul, asså.Lennart skrev:Anledningen till tipset om Wirre Stellan .Det var ett vetenskapsrogram för ett tag sedan på TV,då en Bayersk forskare sluddrade om avancerade hjärn operatiooner.
Hälsa hustrun att det är knepigt att hitta millimeterstora saker i badskummet. Mycket knepigt...
Annars kanske man ska ha som underhobby att i slutet av året sopa ihop allt man tappat och bygga något av det man hittar.
[/quote]
Då tar vi dagisversionen
: Ju mindre del du tappar, desto längre bort hamnar den.[/quote]
Tack, det var precis den versionen jag behövde. En annan variant är väl att ju viktigare och mer komplicerad del att scratcha, desto större sannolikhet är att den kommer att försvinna.
Då tar vi dagisversionen

Tack, det var precis den versionen jag behövde. En annan variant är väl att ju viktigare och mer komplicerad del att scratcha, desto större sannolikhet är att den kommer att försvinna.
Ja det skulle vara mycket lättare att bygga i en kapsel i omloppsbana. Delen nuddar liksom aldrig golv. Seriöst? finns det någon dokumenterad modellbyggnation som gjorts i rymden? Lär ju va grymt och prova airbrusha på ISS!