Jobbar som optofiberskarvare, med i stort sett hela södra halvan av landet som arbetsplats. Har förstås sina fördelar att rulla runt på vägarna ensam, flygmuseerna i Söderhamn och Österlen har båda besökts i samband med jobb.
Började bygga flygplan när jag var 6-7 år. Vad det var för nåt spelade inte så stor roll, de skulle ju ändå sprängas vid påsk, valborg och nyår. Det var 1/72 och 1/32 som gällde, tills jag upptäckte Hasegawas Bf 109E i 1/48. Jag blev såld på 48 och där är jag än idag. Även om 1/32 stormen för ett par år sedan påverkat mig i viss mån.
Flygintresset ärvde jag av min far, som var segelflyglärare och allmänt flygtokig med egen Rockwell Commander och allt. Ett gigantiskt bibliotek hade han också som jag ofta bläddrade i. I Täby gjorde närheten till gamla F2, vi bodde i östra Viggbyholm som låg vägg i vägg med Hägernäs, en hel del för det militärhistoriska intresset. Fågelvägen hade jag väl 200m till vakten och bunkrar fanns det gott om i skogen nästgårds. Idag finns nästan inget av detta kvar, tyvärr.
Till skillnad från många andra flyg och militärintresserade har jag inte ens tjänstgjort. Inte ens mönstrat faktiskt, jag skickade in en lapp om att få slippa pga långt hår och det gjorde jag. Eller så var det dålig hörsel, minns inte så noga

Måla är nåt jag aldrig haft intresset av att lära mig, så det glider mer och mer in på ett 100% samlande av obyggda byggsatser, det ger mig mer att titta på delarna och lukta på resinet än att ha en färdig replika i vitrinen.
Fast det är kul att sitta å pilla ibland, det måste jag väl medge, annars hade jag aldrig gett mig in på det jag ger min in på ibland.