Länkar i inlägg
Länkar i inlägg
Går det att göra någon inställning i "forumprogrammet" så att länkar i inläggen öppnas i en ny flik (alt nytt fönster på gamla webläsare...)
Man kan iofs typ högerklicka och välja öppna i ny flik men en direktlösning skulle jag gilla.

Limma lugnt!
-
- Kontakt:
Re: Länkar i inlägg
Det går att ändra, men innebär att jag måste gå in i källkoden på flera ställen. Kanske inte mödan värt?
Anledningen till att phpBB3 öppnar länk i samma fönster är att man ville att koden skulle följa vissa XHTML 1.0 grundkriterier för god programmering, vad jag förstått.
Anledningen till att phpBB3 öppnar länk i samma fönster är att man ville att koden skulle följa vissa XHTML 1.0 grundkriterier för god programmering, vad jag förstått.
/Hasse Göransson - bokkrämare
Det är okej, det var ett förslag. Om det är krångligt så kan det ju vara.
En fördel med att låta länkarna gå till ny flik/fönster är att besökaren inte lämnar webplatsen.
En fördel med att låta länkarna gå till ny flik/fönster är att besökaren inte lämnar webplatsen.
Limma lugnt!
-
- Kontakt:
Jovisst.
I både Chrome och explorer finns det ett smidigt sätt: håll nere CTRL när du klickar en länk så öppnas den i ny flik.
I både Chrome och explorer finns det ett smidigt sätt: håll nere CTRL när du klickar en länk så öppnas den i ny flik.
/Hasse Göransson - bokkrämare
och använder man Opera så håller man ner SHIFT när man klickar på en länk så öppnas den i ny flik.
Om man håller nere CTRL och SHIFT när man klickar på en länk så öppnas den i ny flik i bakgrunden istället. Då kan man fortsätta att läsa på den sida man är medan den nya laddar klart.
Om man håller nere CTRL och SHIFT när man klickar på en länk så öppnas den i ny flik i bakgrunden istället. Då kan man fortsätta att läsa på den sida man är medan den nya laddar klart.