Berlin-Schonefeld för några år sedan. Enda gången jag sett Tunisair tror jag. Rätt fin målning,

Jag hittade ett ställe vid nordtyska Lüneburg där de flesta av Tysklands tåg verkade passera. Maffigt att stå där men jag är inte så förtjust i de lok jag såg.

Har jag berättat när jag motorkörde en av kärrorna på Duxford? Tyvärr var det inte när den var i det här skicket utan när den fortfarande var målad F18-85 (16105) och befann sig på Zimmermanska skolan i Västerås där jag gick för att bli flygmekaniker. Vilket jag inte blev men det är kul att gå på Duxford och veta ett en gång, ännu längre tillbaka fanns den där blanka Harvarden på F9 och en kall vinterdag 1978 så startade jag upp den. Mindre kul var att jag i upphetsningen efteråt glömde att koppla i motorvärmaren varför min lärare morrade en del åt mig nästa dag när nästa elev skulle köra.

Sic transit gloria mundi...visst har de fortfarande en viss air av förfining men det blänker inte i deras ögon längre.

Här har vi andra grejer än de tyska loken! Jag är ganska obildad när det gäller järnvägar men att detta är något snyggt begriper jag.

Tysk 212:a (?) på nordtysk flygbas.

Det ser ut som 1/72 men är faktiskt 1/1 på samma tyska flygbas. Spotters-day med mycket service-minded personal. Och förhållandevis snygg Tornado. De är inte riktigt bra på det, tyskarna.

Ytterligare en gammal snygg rundnos. Padborg.

Red Bulls högblanka (och svårfotade) DC-6:a startar upp. Rygge.

Två bilder på gamla RC-lok som impoterats till Kroatien från Österrike. Ett par finns visst i Sverige nu för tiden. Zagreb

Karlshorst igen – jag hade med en bild därifrån på Allmänna för några dagar sedan.

Välkänd skrot i Flensburg. Man förstår att de inte kunnat med att pressa den här desginen.

Två till från Finow (finns också på Allmänna)

Två bilder från Duxford som väl kan sägas ha det gemensamt att de visar väntan på något som man helst inte vill skall hända.

Norsk F-16 på Rygge.

P-51 på Rygge. Kanske var det denna som havererade i somras. Vet inte.

Hoppas att några av er gillar dessa bilder. Jag har haft roligt när jag tagit dem i alla fall.