Datorproblem

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Lennart

Datorproblem

Inlägg av Lennart »

Var det någon fler än jag som hade problem med datorn i går kväll ? Skärmen blev blå och full med vita siffror,sedan la allt av.Har lyckats återskapa vissa delar igen,men har tyvärr tappat mycket av referensbiliotek och bilder.Har inte en susning vad som inträffade/Lennart
Stellan
Kontakt:

Re: Datorproblem

Inlägg av Stellan »

Virus??
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Inlägg av Lennart »

Ja det är nog så tyvärr. /Lennart
Per K

Inlägg av Per K »

Blåskärm pga fallerande hårddisk skulle man kunna gissa på beskrivningen.
Lennart

Inlägg av Lennart »

Har laddat ner nytt virusprogram, scannat hela datorn och uppdaterat drivrutinerna.Blev precis färdig. Men alla mina bilder försvann i höjdhoppet
tyvärr,samt en del andra bra att ha saker.Lennart
Enzo
Namn: Krister Sjöström

Inlägg av Enzo »

Blåskärm beror oftast på hårdvarufel så det är inte helt otroligt att du har fel på hårddisk eller internminne.

Tråkigt att du blev av med alla bilder men se det som en påminnelse om vikten av att säkerhetskopiera allt viktigt. Alla datorer kraschar förr eller senare med dataförlust som konsekvens så spara alla viktiga filer på en extern hårddisk också.

Kanske kan man återskapa en del av dom förlorade filerna med rätt programvara, kolla om det finns någon i din närhet som kan.

Krister
Blankt är fint
Lennart

Inlägg av Lennart »

Tack för tips och info. Jag hittade samtliga bildmappar till slut.Det fanns kvar ,och det har gått att återställa allt igen.Men efter genomsökning av hårdisken så fanns det fyra virus och 2 spionprogram i datorn? Skall bränna ner alla bilder nu,och har väl lärt mig något av det hela.Lennart
Skriv svar