Dyr helg,och snabba cash
Re: Dyr helg,och snabba cash
skönt att Nelson är på bättringsvägen Lennart!.. Ge han ett extra tuggben från mig.
-
...och sedan ett rökt grisöra som efterrätt från mig och Totti!
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
Tack så mycket för vänligheten,både tuggben och torkade grisöron uppskattas. Men det senare luktar inget vidare
Lennart
Em fin bild på honom i sitt rätta element skogen.

Em fin bild på honom i sitt rätta element skogen.

Men var är M90:n? En soldathund borde ha korrekt klädsel. Det säger kronan i alla fall! Eller är det den obligatoriska splinterpälens?:-)
-
Aldrig kul när ens kompis blir sjuk. Tur att det gick bra till slut.
Här är en bild på min kompis Hugo, i sitt rätta elemente.
Som tur är, så är han totalt ointresserad av modellbygge så jag får bygga i fred.

Här är en bild på min kompis Hugo, i sitt rätta elemente.

Som tur är, så är han totalt ointresserad av modellbygge så jag får bygga i fred.

"1/48, för oss skumögda."
-
Bilden av Nelson påminner mig om en likadan hund som inte hette Nelson, men väl Lord. I mitten på 80-talet lärde jag känna en norsk modellbyggare, Geir Nordrum från Bardufoss. Han bodde hemma hos mig när han besökte IPMS Open. Inte nog med att vi hade modellbygge som gemensamt intresse, det visade sig också att vi båda var flugfiskare. Året därpå bjöd Geir upp mig till Nordnorge för att introducera mig i laxfiskets ädla konst. Under den veckan jag var hos honom var han gräsänkling, däremot hade han tillfälligt sin brors hund hos sig. Lord vare en mycket sympatisk och trevlig tax som gjorde oss sällskap under fisket. En dag försvann han dock för oss. Efter lite letande hittade vi honom i tältet där han låg på det öppna locket på min ryggsäck. Som tur var var dock själva säcken hopsnörd. För i säcken låg nämligen en hel fårfiol och den hade Lord bestämt sig för att vakta. När jag senare skulle åka hem var fårfiolen uppäten så Lord fick benet som avskedspresent. Det vare mycket lycklig hund som efter att ha gnagt på det en stund, sedan sprang ut i trädgården och grävde ner benet. 

Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!
Underbar historia Sten ! Taxar är "mycket speciella i sin karktär. Kul att höra att du flugfiskar,det är en fin avkoppling och kan ge många trevliga minnen och naturupplevelser./Lennart
-
Jo Lennart, taxar kan ibland vara mycket speciella, särskilt den strävhåriga varianten. Stor hund i liten förpackning! 

Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Rule Britannia!