Antal visningar på gamla inlägg

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Robin Nilsson

Antal visningar på gamla inlägg

Inlägg av Robin Nilsson »

Jag har funderat på en sak: Jag har fått intrycket att siffran för antalet visningar stegas upp även om det inte
är någon som tittat på ett inlägg. Jag har kollat lite på sidan 26, inlägget om YMP till CV-90, och i söndags var det 207 visningar
och för en liten stund sedan så var det 211. Kan det vara så att olika indexerings/söktjänster stegar upp antalet visningar?
Om det är på det viset så känns det som om visningsräknaren blir lite missvisande, det ser ut som om inlägget lockar nya läsare
fastän det kanske bara är en 'bot' som läser på sin dagliga? runda genom alla forum på nätet.

Skulle det vara tekniskt möjligt att låta bli att räkna 'bot'-läsningarna? På nåt vis är den ju identifierbar eftersom den syns i listan
över vilka användare som är inne på forumet (Bing(bot), Google(bot), reg'ade användare, guests).

Det är väl inte viktigt egentligen ...

mvh / Robin
Robin Nilsson

Re: Antal visningar på gamla inlägg

Tja, då vet man ju åtminstone själv att man gluttat på sitt eget inlägg, som jag gör nu när jag svarar på ett svar.
Den första visningen på mitt inlägg dök upp inom några sekunder och det var 15 stycken när jag började skriva detta (borde vara 16 nu alltså).
Robin Nilsson

Re: Antal visningar på gamla inlägg

ztriker skrev:LOL så om nån vill ha ett "brinnande kuvert" - ikon så är det bara att köra sig trött på musklick :lol: :lol:

Kent-Eric
Typ :-)
eller om man vill retas med någon,
"1000 visningar och ingen jävel ids svara på frågan, men va f-n"
Skriv svar