Du borde verkligen sluta bygga nu, men...

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Stellan
Kontakt:

Re: Du borde verkligen sluta bygga nu, men...

Inlägg av Stellan »

Henrik R skrev:Ja det skulle vara mycket lättare att bygga i en kapsel i omloppsbana. Delen nuddar liksom aldrig golv. Seriöst? finns det någon dokumenterad modellbyggnation som gjorts i rymden? Lär ju va grymt och prova airbrusha på ISS!
"I rymden kan ingen höra dig skrika". Känns det uttrycket bekant? Tänkt dig att du tappar den där delen, något mattmonster är det inte att tala om men du vet att du aldrig kommer att få se delen igen och att den förmodligen kommer orsaka ett totalt tokstopp av hela anläggningen, du kommer aldrig att kunna docka med en räddningskapsel och framtiden du möter är 25 000 km/h genom atmosfären innan alla problem är lösta för all framtid. Seriöst? OCh försöker någon airbrusha i viktlöst tillstånd så lovar jag att gnälla på det ena eller det andra märket inte kommer spela någon skillnad. Glöm inte att sätta lock på färgkoppen...

Frågor på det?
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Apropå detta: Målade nyligen om golvet i hobbyrummet. Tänkte att nu ska det äntligen bli lättare att hitta borttappade prylar. Och det hade det säkert varit - såvida jag inte målat golvet grått. Men bygger man en gammal trefärgad Matchbox går det alldeles utmärkt. Alltid något.

Har också provat altanbyggandets vedermödor. Lika dumt som trevligt. Men vad göra när solen skiner?
Senast redigerad av Björn Fransson den 02 aug 2012, 10:20, redigerad totalt 1 gånger.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Undrar om inte lösningen är att lägga en 20 kvm stor vit pressenning under hela byggområdet och tappar man något så snörper man ihop alla sidorna och skakar lätt till dess att delen hamnar i mitten och kan återfinnas.
Stellan Schroeder Englund
Lennart

Inlägg av Lennart »

Ha ha ha ha,den var bra Stellan,med ett stort hål fär huvudet i centrum . Lennart
Robin Nilsson

Inlägg av Robin Nilsson »

En gång scratchbyggde jag framsätet till Tamiyas SdKfz 7 för att
den delen flugit iväg och försvunnit totalt 100% spårlöst, letade
en timme innan jag gav upp. När ersatz-delen var färdig, målad
och fastlimmad så hittade jag den förlorade delen på byggbordet
bakom kompressorn ......
och om det inte försvunnit igen så har jag ett framsäte över ....
Skriv svar