Traderagnäll!

Här skriver vi om vad som faller oss in.
Diskussion och frågor om forum och hemsida bör hållas här.
Hobby-Importen
Namn: Jens Lindell

Traderagnäll!

Inlägg av Hobby-Importen »

Är det någon mer än jag som tröttnat på de handlare som lägger ut annonser på Tradera
(i detta fall plastmodeller) som låter annonserna gå runt och runt i det evinnerliga?

Har ledsnat för länge sedan att titta på modellera eller lägga ut själv, för de drunknar i
byggsatser som folk uppenbarligen inte vill ha, eftersom de aldrig blir sålda.

Har ingen lösning, men tycker det är sorgligt att Tradera/Ebay så uppenbart förvandlat
sajten till en handlarsida för (en del) firmor som inte gitter ha en ordentlig egen hemsida
eller systematiska svarthandlare. :evil:

Jens
Daedalus Models
AndreasSamuelsson

Re: Traderagnäll!

Inlägg av AndreasSamuelsson »

Bra Jens!
Då är det inte bara jag som tröttnat på en viss "tågshop" som har fyllt Tradera med skit de senaste åren.
Det värsta är att en sisådär 90 % av de prylarna känner jag igen från före detta Bosses Hobby i Malmö sedan minst 10-15 år tillbaka. De blev aldrig sålda då och chansen att de skulle bli sålda nu till överpriser på Tradera lär vara obefintlig.

Andreas
Som har handlat mycket på Tradera...förut.
denstore
Namn: Magnus Berggren

Inlägg av denstore »

Det tråkiga med de här firmorna är ju att de verkar helt ointresserade i att någonsin justera priserna. Samma grejer sätts in om och om igen, till samma allt för höga priser för att vara intressanta. Handlarna på Ebay eller liknande brukar i alla fall sänka priserna efter några försök.
AndersN

Inlägg av AndersN »

Och...folk som skriver "Plastbyggsats" el dyl i rubriken istället för Tillverkare Skala Objekt...
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

En av Sveriges bästa hobbyhandlare säljer regelbundet på Tradera och det har jag inget emot i alla fall....

Stefan
Hobby-Importen
Namn: Jens Lindell

Inlägg av Hobby-Importen »

Stefan S skrev:En av Sveriges bästa hobbyhandlare säljer regelbundet på Tradera och det har jag inget emot i alla fall....

Stefan
Har ju inget emot handlare på Tradera, tvärtom, det jag reagerar på är det ointresse att engagera sig
genom att bara låta samma jäkla auktion ta plats hela tiden, utan justeringar, pauser eller
dylikt. Har man haft en modell till salu i tre månader utan variation, så visar man snarare ett sorts kundförakt!

För visst finns det säkert pärloförsäljare kvar, men de förlorar ju kunder när de andra skrämmer bort dem,
så till slut ledsnar väl de också...

Jens
Daedalus Models
Jan Holmqvist
Kontakt:

Inlägg av Jan Holmqvist »

Jag brukar för det första välja auktioner och inte köp nu men en del säljare spammar tyvärr dubbelt .

Borde finnas en Ignore-funktion för att välja bort vissa säljare som ändå inte har något nytt att tillföra.
mvh, Janne
IPMS Sydost
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Håller med ovanstående att man borde kunna sortera bort vissa säljare.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Robert A

Inlägg av Robert A »

Har under åren nog sålt över 50 modeller på tradera och många som köper modeller kan inte ens använda internetbank.. eller litar inte på banker. Har haft folk som försökt betala med checkar, skicka kontanter etc
(talar för vilken åldersgrupp som är köpare :). Men som du säger jag begär alltid utdrag av betalningen då det finns kunder som är jäkligt ivriga på att få saker skickade men inte på att betala.

//Robert
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

ztriker skrev:Idag fick jag negativt omdömme för att jag inte levererat men till saken hör att vederbörande som gav mig det inte betalat.
Karln menade på att han betalat via ICA-banken till mitt bankgiro men jag
har vare sig sett insättningen på kontot och än mindre fått något giroutdrag hemskickat som det alltid görs...jag påpekade detta för honom under mailväxlingen vi hade och han påstod sig ringt ICA banken och sa att transaktionen är gjord.
Då bad jag honom styrka detta med en skärmdump från transaktionen eller annan verifikation än bara "tomma ord" så jag har något konkret men då tröttnade gubben helt tvärt och ville inte längre ha penseln det rörde sig om och tyckte att jag kunde behålla den. Sedan fick jag negativt omdömme med kommentaren att jag fått betalt men inte skickat varan.
Ville bara nämna detta som en motsats till vad som skrivits i tråden.

Kent-Eric

Finns inget nytt negativt omdöme på dej eller har du ytterligare alias?

Stefan
Skriv svar