Var ligger din närmaste hobbybutik
-
- Namn: Jens Lindell
Re: Var ligger din närmaste hobbybutik
Fem minuters promenad till Hobbyhörnan i Norrköping, dit jag går regelbundet för vara social och ge tips. Har inget större behov av hobbybutiker för egen del, mer än att jag vill att de ska finnas.
Jens
Jens
Daedalus Models
-
- Namn: Johan Erlandsson
Närmaste hobbybutik ligger i Habo, 5 mil i väg, då det inte finns några butiker kvar i Jönköping. Det tar tre kvart att åka till Habo från Hok (ca 50 km).
Det är en väldigt trevlig butik med ett brett utbud av hobbyprodukter. Postens utlämningsställe ligger ungefär en mil i väg.
Johan i Hok
Det är en väldigt trevlig butik med ett brett utbud av hobbyprodukter. Postens utlämningsställe ligger ungefär en mil i väg.
Johan i Hok
Närmsta "fysiska" butik ligger 10 mil och ca 70 minuters bilresa bort.
Närmsta utlämningsställe ca 6 km och 10 minuter bort.
MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
Närmsta utlämningsställe ca 6 km och 10 minuter bort.
MvH Anders "Trollis" Bernhardsson
"Time to find out who you really are.. what are your hobbies and interests?"
Närmsta fysiska butik finns i Västberga ca 30 minuter kommunalt.. Sen finns ju Wentzels i stan, och säkert en massa till som jag ej besökt. Inhandlar det mesta via nätet, främst tyska, engelska siter och har utlämning 300 meter från där jag sitter och skriver nu.. 
//Micke

//Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
75 km till hobbybutik i Norrköping, halva sträckan till Sagoland i Linköping med hyfsat utbud, Humbrol och Tamiya-färger. Där finns även lite Tamiya i en annan butik och modeller och böcker finns ju även i FVM:s butik.
7 min gång till Postutlämning och 10 min för en del andra paket.
Jobbar i Linköping så då blir det smidigare.
/Daniel
7 min gång till Postutlämning och 10 min för en del andra paket.
Jobbar i Linköping så då blir det smidigare.
/Daniel
-
- Kontakt:
Ja, var ligger den nu när Modellex i Örebro slagit igen...?
Gillar Hobbyhörnan i Norrköping, värnar gärna om den när jag har vägarna förbi. Sedan lär det finnas en i Borensberg som väl är allra närmast. Har aldrig varit där, tar gärna emot erfarenheter.

Bortsett från utlämningställe på andra sidan vägen, ett par hundra meter bort så handlar jag det mesta på Göranssons färg i Danholn utanför Falun. C:a 10 km dit från centrala Falun.
/Niclas
/Niclas
Bortsett från Fyndmagasinet som börjat sälja en del Airfixmodeller och som har ett litet Humbrolutbud här i Varberg så är det en bit bort till närmaste hobbybutik. Man får ta sig till Göteborg, nio mil bort. Ok, det finns en butik i Kunngsbacka med men där blir utvalet allt tunnare...
/ Andre
/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Den i Borensberg-Peters RC Hobby- har slagit igen tyvärr.
Hesan,
På internet
B
På internet

B