Finns det någon av er som kan tänka er att skiljas från
en Tamiya: Sikorsky VH-60 Seahawk 1:72?
I så fall köper jag den gärna!
Micke Vannestam
Köpes: Sigorsky SH-60 Seahawk 1:72
Re: Köpes: Sigorsky SH-60 Seahawk 1:72
En liten varning här...
Tamiya´s SH 60 i 1/72 är med stor sannolikhet Italer´s som är ompackad. Den är i grunden en bra modell men har ett allvarligt problem som inte är ovanligt när det gäller Italeri. Klarplastdelarna passar dåligt. Det gäler särskilt de fönster som sitter på varje sida om nosen på Seahawken. Det gör att den modellen väldigt sällan bli fördigbyggd. Folk tröttnar på en modell som man inte får ihop.
Sök efter en HobbyBoss (deras helikoptrar är bra) eller en från Hasegava istället,
Vänligast / André
Tamiya´s SH 60 i 1/72 är med stor sannolikhet Italer´s som är ompackad. Den är i grunden en bra modell men har ett allvarligt problem som inte är ovanligt när det gäller Italeri. Klarplastdelarna passar dåligt. Det gäler särskilt de fönster som sitter på varje sida om nosen på Seahawken. Det gör att den modellen väldigt sällan bli fördigbyggd. Folk tröttnar på en modell som man inte får ihop.
Sök efter en HobbyBoss (deras helikoptrar är bra) eller en från Hasegava istället,
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Re: Köpes: Sigorsky SH-60 Seahawk 1:72
Ah, tack för tipset! Det visade sig mycket riktigt vara en omboxad Italeri.
Jag ska kolla Hobby Boss och Hasegawa istället
Det blev en Hasegawa!
Jag ska kolla Hobby Boss och Hasegawa istället

Det blev en Hasegawa!