RB Decals slår igen portarna
-
- Namn: Robert Bergwall
RB Decals slår igen portarna
Hej,
Jag vill bara meddela att det inte kommer släppas några fler dekaler under RB Decals, RB Design eller RBD studio (eller om det fanns fler varianter..?).
Ny sidan och varumärket kallas Moose Republic Decals, några av er har kanske snubblat in där redan och det fanns många anledningar för mig att byta namn (RBD är använt av många, därtill inte särkilt utmärkande och även svårt med bokstavskombinationer). Till vilket nytt namn jag skulle ta har jag dock grubblat länge på, det blev Moose Republic Decals. Nya sidan är en Wordpres-sida som gör den mer lättarbetad men samtidigt finns en del begränsningar. Vi drar inte alltid jämt jag och WP, därför finns vissa ofullständiga luckor men den borde vara tillräcklig för att använda.
www.mooserepublic.se
I och med detta så släpps nya 1/72-dekaler till AJ och JA 37 Viggen, HKP 3B&C, HKP 9A&B och The Show must Go On (1/72 och 1/48). Finns även ett nytt ark med bara stenciler och kronmärken till Viggen i 48.
Om det är någon som känner att ni skulle vilja assistera mig lite i Wordpress så är jag mer än mottaglig! Jag tänker särskilt på sidan med lite Walkarounds som har anknytning till dekalerna, det ska in en sorts matris med bildspel och jag ser inget sånt i "listan" man kan välja..
EDIT: Jag såg nu att det låg en fast fraktkostnad på 49 kr, det var inte riktigt tanken och motsvarar inte heller portot för ett antal dekalark, den är nu reducerad till 5 kr.
//Robert
Jag vill bara meddela att det inte kommer släppas några fler dekaler under RB Decals, RB Design eller RBD studio (eller om det fanns fler varianter..?).
Ny sidan och varumärket kallas Moose Republic Decals, några av er har kanske snubblat in där redan och det fanns många anledningar för mig att byta namn (RBD är använt av många, därtill inte särkilt utmärkande och även svårt med bokstavskombinationer). Till vilket nytt namn jag skulle ta har jag dock grubblat länge på, det blev Moose Republic Decals. Nya sidan är en Wordpres-sida som gör den mer lättarbetad men samtidigt finns en del begränsningar. Vi drar inte alltid jämt jag och WP, därför finns vissa ofullständiga luckor men den borde vara tillräcklig för att använda.
www.mooserepublic.se
I och med detta så släpps nya 1/72-dekaler till AJ och JA 37 Viggen, HKP 3B&C, HKP 9A&B och The Show must Go On (1/72 och 1/48). Finns även ett nytt ark med bara stenciler och kronmärken till Viggen i 48.
Om det är någon som känner att ni skulle vilja assistera mig lite i Wordpress så är jag mer än mottaglig! Jag tänker särskilt på sidan med lite Walkarounds som har anknytning till dekalerna, det ska in en sorts matris med bildspel och jag ser inget sånt i "listan" man kan välja..
EDIT: Jag såg nu att det låg en fast fraktkostnad på 49 kr, det var inte riktigt tanken och motsvarar inte heller portot för ett antal dekalark, den är nu reducerad till 5 kr.
//Robert
Senast redigerad av bergwall den 21 dec 2016, 23:54, redigerad totalt 1 gånger.
Re: RB Decals slår igen portarna
Man skall vara försiktig om man är dekaltillverkare…
annars blir man mailbombad av desperata modellbyggare som saknar just DEN dekalen i DEN skalan.
I synnerhet så här strax före jul
Här är min önskelista:
J26 1/32 P51 B
Sk16 1/48+1/32
Sk25 1/48+1/32
Hkp 4 1/48
”Alla” måldragare i 1/48 Fiat Cr42, Firefly, Martinet, Meteor,Skyraider, Learjet……
Z God jul.
annars blir man mailbombad av desperata modellbyggare som saknar just DEN dekalen i DEN skalan.
Här är min önskelista:
J26 1/32 P51 B
Sk16 1/48+1/32
Sk25 1/48+1/32
Hkp 4 1/48
”Alla” måldragare i 1/48 Fiat Cr42, Firefly, Martinet, Meteor,Skyraider, Learjet……
Z God jul.
-
- Kontakt:
Det som också dekalproducenter gillar är när man mejlbombar honom med referenser i form av bilder, ritningar, beskrivningar etc... 

-
Ja, nä, hehehe "Känn ingen stress, känn ingen stress"
Skolflygplanen hamnar väldigt långt ner på listan får jag nog erkänna, däremot är det en del annat 1/32 på gång. HKP 4 är ganska långt gången men det är mkt som trängs i den kategorin! J 26/P-51B kanske kan göras som ett komplement, har inte tänkt på det. Några målbogserare ska det nog kunna bli nästa år.
Alla typer av referenser är väldigt välkomna, tro inget annat.
Skolflygplanen hamnar väldigt långt ner på listan får jag nog erkänna, däremot är det en del annat 1/32 på gång. HKP 4 är ganska långt gången men det är mkt som trängs i den kategorin! J 26/P-51B kanske kan göras som ett komplement, har inte tänkt på det. Några målbogserare ska det nog kunna bli nästa år.
Alla typer av referenser är väldigt välkomna, tro inget annat.
Nu skrämde du mig rejält Robert! När jag såg rubriken drabbades jag nästan av panik, men när jag nu läst vad du skrivit är jag lugn igen, det kan vara en bra idé att både samla alla dekaler under ett namn och samtidigt välja något som sticker ut mer. Jag hoppas på många fina nya dekalark de kommande åren.
Kul att du släpper Viggen-dekaler i 72 nu, då gäller det bara att det kommer en vettig byggsats också...
/Gabriel

/Gabriel
Hej, om det nu är så att man få komma med eventuella önskemål, eller ska vi
kalla det hints om kommande tillverkning, så skulle jag gärna se ett dekalark
i 1/48 på Hkp 1, både i den första blå/grå målningen och den senare gröna.
Detta med tanke på den av Italeri nyutgivna H-21 Shawnee i 1/48.
För närvarande finns, vad jag känner till, bara ett ark och det är Belcher Bit´s,
eller har jag fel?
//Peder
kalla det hints om kommande tillverkning, så skulle jag gärna se ett dekalark
i 1/48 på Hkp 1, både i den första blå/grå målningen och den senare gröna.
Detta med tanke på den av Italeri nyutgivna H-21 Shawnee i 1/48.
För närvarande finns, vad jag känner till, bara ett ark och det är Belcher Bit´s,
eller har jag fel?
//Peder
Högt upp på min önskelista också!jonaszett skrev:Man skall vara försiktig om man är dekaltillverkare…
Här är min önskelista:
J26 1/32 P51 B
Z God jul.
-
- Kontakt:
Det stämmer. Dessutom är det ganska sparsmakat, det enda som finns är fensiffror, både små och stora, "Marinen"-text och emblem, och på tok för ljusblå kronmärken. Divisionssiffran saknas helt. De stora fensiffrorna är lyckligtvis helt korrekta, de små (satt på kroppen innanför fenorna) däremot felaktiga, är miniatyrer av de stora istället för att som i verkligheten vara en bredare variant. Så de ser vi fram emot. Plus alla småtexter.PederT skrev: Detta med tanke på den av Italeri nyutgivna H-21 Shawnee i 1/48.
eller har jag fel?
//Peder

Robert: Jag kände ju till detta med nya namnet, sidan och de nya arken, men vill ändå ge några offentliga hejarop och dunkar i ryggen till dig för allt du gör för oss svenskbyggare! Keep up the good work!
-
Tack roligt att höra.
Jag har kikat på HKP 1, både innan och nu efter Italeris nya släpp. Det är ju i det stora hela relativt överkomligt jobb. Problemet är småtexterna som till en början var på engelska och ganska många fler till antalet än om man kikar på några ommålade gröna maskiner tex. Jag har sett att det tex på det främre "rotorhuset" ovanför cockpit står "work platform" och "access". Resten av alla småtexter är helt okända för mig, och att få tag i en amerikansk märkningsritning, mja det har jag inte börjat fråga runt om ännu. Har ni en liggandes så vet ni hur ni får tag på mig.
EDIT:
Hittade en bra walkaround på Primeportal:

Kanske inte är ett omöjligt uppdrag, man får pussla lite bara, risken är att missa något bara.
Jag har kikat på HKP 1, både innan och nu efter Italeris nya släpp. Det är ju i det stora hela relativt överkomligt jobb. Problemet är småtexterna som till en början var på engelska och ganska många fler till antalet än om man kikar på några ommålade gröna maskiner tex. Jag har sett att det tex på det främre "rotorhuset" ovanför cockpit står "work platform" och "access". Resten av alla småtexter är helt okända för mig, och att få tag i en amerikansk märkningsritning, mja det har jag inte börjat fråga runt om ännu. Har ni en liggandes så vet ni hur ni får tag på mig.
EDIT:
Hittade en bra walkaround på Primeportal:

Kanske inte är ett omöjligt uppdrag, man får pussla lite bara, risken är att missa något bara.
På Italeris dekalark finns en hel del av småtexterna, på engelska, de
finns i svart, gult och även några i vitt. Förmodligen är det inte alla
småtexter, men rätt många är de.
//Peder
finns i svart, gult och även några i vitt. Förmodligen är det inte alla
småtexter, men rätt många är de.
//Peder