Hobbyboss Me 262 i 1/48 köpes

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Björn Fransson
Kontakt:

Hobbyboss Me 262 i 1/48 köpes

Inlägg av Björn Fransson »

Inte det vanligaste objektet för mig... :shock: Men har någon en sådan liggandes (ensitsaren) är jag intresserad.
Henrik R

Re: Hobbyboss Me 262 i 1/48 köpes

Inlägg av Henrik R »

Verkligen!
Jag har inte en Hobby boss, men jag har en enkelsits Tamiya. Skulle det fungera?
Björn Fransson
Kontakt:

Henrik R skrev:Verkligen!
Jag har inte en Hobby boss, men jag har en enkelsits Tamiya. Skulle det fungera?
Tamiya är förstås alltid bättre än Hobbyboss. Men just i det här fallet behöver jag just en HB. Jag har nämligen köpt deras utgåva av den tjeckiska versionen Avia CS-92 som tvåsitsare. Dessvärre har Hobbyboss av någon märklig anledning skickat med BMW-motorerna till just denna, trots att den hade Jumo-motorer som nästan alla andra. Min tanke är därför att införskaffa en ensitsare, sno motorerna därifrån och ta BMW-motorerna till ensitsaren och bygga någon av de fåtal prototyper som hade just dessa.

Så tack ändå, men som sagt: För en gång skull är Hobbyboss att föredra framför Tamiya. Förmodligen enda gången någonsin. :)
AndersN

Inlägg av AndersN »

Om man kan bortse från nitarna (eller spackla :? ) så är 262orna toppenfina!
Björn Fransson
Kontakt:

Ja, den ser väldigt fin ut i lådan. Sannolikt bra passform också, just det är ju sällan problemet med Hobbyboss.
Skriv svar