SydRhodesia Spitfire 22

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

SydRhodesia Spitfire 22

Inlägg av Hobby-Importen »

En lång byggtråd om den vackraste Spitfiren fick mig till slut att falla till föga,
jag köpte en Airfixspit och som jag tänkte "slänga ihop" (HA!). Men jag vill göra en från
Sydrhodesia och eftersom jag bygger som en kratta har jag inte lust att slänga ut
en förmögenhet på dekalarket, för jag vill ha den främst som "rehabibiliteringsmodell".

Är det någon som har ett ark över från någon gammal sats till salu?

Jens
Daedalus Models
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: SydRhodesia Spitfire 22

Inlägg av Snussugen »

Inte för att jag har några sådana dekaler, men tänkte peka ut att du kanske borde nämna vilken skala du pratar om för att underlätta lite... :D
Live & let dry.
Herr Katt
Inlägg: 57
Blev medlem: 27 jan 2012, 01:48
Namn: Eduardo Mitchell

Re: SydRhodesia Spitfire 22

Inlägg av Herr Katt »

Hej Jens!

Om det är i 1/72 (finns det någon annan skala???) så har jag dekalerna som kom med Mark 1-boken om Spit 22. Eftersom jag ska bygga de egyptiska och syriska så är specialmärkningarna till SRAF tillgängliga.
MVH Moggy

FÄRDIGA 2014: ACA Canadair Mk.4 RAF, Fujimi A-4C FAA, HP Mirage IIIEA I-016 FAA, FROG Meteor Mk.4 C-019 FAA, AFX Canberra T.64 FAA
WIP: ITAL G.222A FUJ A-Q Skyhawk, AFX Bristol 170 Freighter, Bilek MiG-21 PFM, Toko An-74
Jan Holmqvist
Inlägg: 203
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:30
Ort: Karlskrona
Kontakt:

Re: SydRhodesia Spitfire 22

Inlägg av Jan Holmqvist »

Vilka är du ute efter Jens?

De med spjut
http://www.ourstory.com/thread.html?t=293862

eller lejon?
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2 ... ian_af.htm

Flög de någonsin med dessa eller fanns de bara på gateguards?

MarkI och AZ model har de vanliga RAF med lite gröngula fält bredvid men det var inte de du var ute efter förra gången du frågade?
mvh, Janne
IPMS Sydost
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: SydRhodesia Spitfire 22

Inlägg av Hobby-Importen »

Assegajerna är häftigast, fast jag fastnade än mer på Spit 22:an efter Magnus Fridsells byggtråd, så jag skaffade Airfix variant och flyttade upp den i prioriteringslistan och nöjer mig med vilka dekaler som föreställer planet som sådant i nationens räkning. Eduardo Mitchell kommer till min räddning, så efter 08 open blir det till att börja! :-)
Daedalus Models
Öken-Erik
Inlägg: 1343
Blev medlem: 26 jan 2012, 11:42

Re: SydRhodesia Spitfire 22

Inlägg av Öken-Erik »

Om du väljer en Spit med lejonmärkning så kan du ju ställa upp i C4-OPEN 2015 års temaklass, "Djur". :-)

Öken-Erik

CU@C4
Skriv svar