Hej,
Nya J 30 Mosquito-dekaler 1/72 och 1/48. Samma instruktioner till båda arken.
Dekaler till 1/72
Pris: 145 kr
finns på rbdstudio.se
Dekaler til 1/48
Pris: 165 kr
Dessa 1/48-dekaler finns INTE på hemsidan än så länge (pga att jag måste uppdatera 1/48-delen med en ny flik och lista). Det går däremot finfint att skriva en rad till robert@rbdstudio.se och t.ex handla mot faktura.
De dekalerna ser verkligen fina ut. Vad är tillgängligt idag i byggväg? Kan inte minnas att jag sett varken Tamiya's eller Airfix Mosquito på ett tag nu...
/ Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Hej,
Jag skulle lätt kunna missa en sån sak. Granska del 3 av Tunnorna så ska ni få se.. Men Johan har rätt den här gången, nr 41 är det.
Tamiyas Mosquitos brukar finnas på ebay. Ett litet problem är som sagt propellrar och sidorutan i 1/48, men jag tror att Paragons huv går att få tag i fortfarande. Hamilton-propellrarna som användes på J 30 ska vara samma som på P-47 (utan cuffar) eller var det Corsair? Nästa problem är spinnern, men om man kan förutsätt att formen på spinnern är den samma så borde man kunna fylla igen två hål och ta upp tre nya. Spinnerplattan kanske man får jobba lite med också?
Trevliga dekaler, tack Robert för din insats!
Har ganska nyligen byggt Tamiyas FB IV I 172 och ansåg mig ganska färdig med Mosquiton men nu när jag ser dina dekaler kände jag mig nödgad att införskaffa en Tamiya NF XIII/XVII.
Antar att Paragons fyrbladiga propellrar räcker för att åstadkomma en J 30 i 1/72.
Anders_Isaksson skrev:Trevliga dekaler, tack Robert för din insats!
Har ganska nyligen byggt Tamiyas FB IV I 172 och ansåg mig ganska färdig med Mosquiton men nu när jag ser dina dekaler kände jag mig nödgad att införskaffa en Tamiya NF XIII/XVII.
Antar att Paragons fyrbladiga propellrar räcker för att åstadkomma en J 30 i 1/72.
Jäpp! I Tamiyas 1/72 finns rätt huv med. Och Robert har rätt, propellrarna är samma som Corsair. Lite dyrt bara att ta dem därifrån om man inte har några skrotade. Men det kanske finns i resin till Corsair om man inte kan hitta Paragons J 30-propellrar?