Dekaler Gula siffror "moderna" F1281 från 1964 1/48

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Dekaler Gula siffror "moderna" F1281 från 1964 1/48

Inlägg av bergwall »

Hej,
Jag har börjat trycka upp de olika FV standardsiffrorna, först ut är gula siffror enligt F1281 som kom 1964. Inom kort kommer samma siffror i vit och svart också, även i 1/72. Det vita arket kommer även innehålla försvarsgrenstexterna (2 olika FLYGVAPNET, olika storlekar av MARINEN och 4 olika ARMÉN) samt vita emblem.

Bild

95 kr

Finns på rbdstudio.se

Hälsningar
Robert
Mats Averkvist
Kontakt:

Re: Dekaler Gula siffror "moderna" F1281 från 1964 1/48

Inlägg av Mats Averkvist »

Kanon!

På vilken flygplantyp sitter de 50 mm höga siffrorna?

/Nyfiken-Mats
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Åhåj, texterna är ju galanta. Kommer även i andra skalor framöver? Emblem? Är det marinens kanonemblem?

Å när frågan om siffror är uppe, kommer du ut med ny omgång siffror till regnummer och flaggor till försvarets fordon? Verkar svåra att få tag på...
Stellan Schroeder Englund
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Vår store hjälte slår till igen! :D
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Inlägg av bergwall »

Hehe, ja det måste vara något obemannat R/C-flygplan som har 50 mm-siffror. Skämt å sido så har jag för mig att det använts till märkning av luckor och dylikt, ibland som registreringssiffror.

Är det slut på pansarsiffrorna Stellan (borde finnas på Sindcore) eller är det bara det blå i flaggorna som är lite dassigt?
EDIT: Ja det är marinloggan med kanoner, jag kom på att jag förmodligen borde lyfta in RESCUE och FlYGRÄDDNING etc. ?

Tack Björn!

Hälsningar
Robert
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Ja Robert, du borde absolut lyfta in RESCUE och FLYGRÄDDNING!! :)

Texten FLYGVAPNET fanns ju inte bara i vitt, utan även i gult på nån eller några HKP 10 ett tag. Har dock inte koll på hur många.

Texten RESCUE som sitter på HKP 10 nu (utom 88 och 89) är ju egentligen inte vita, utan i reflexmaterial. Dock tycker jag nog att vitt blir tillräckligt rätt på en modell. :)

Behöver du bilder/mått är det bara att höra av dig!
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

bergwall skrev:Hehe, ja det måste vara något obemannat R/C-flygplan som har 50 mm-siffror. Skämt å sido så har jag för mig att det använts till märkning av luckor och dylikt, ibland som registreringssiffror.

Är det slut på pansarsiffrorna Stellan (borde finnas på Sindcore) eller är det bara det blå i flaggorna som är lite dassigt?
EDIT: Ja det är marinloggan med kanoner, jag kom på att jag förmodligen borde lyfta in RESCUE och FlYGRÄDDNING etc. ?

Tack Björn!

Hälsningar
Robert
Siffror går alltid åt om man ska använda flera av samma sort. Och ja, den blå färgen är lite blågröndassig... Får höra med Sindcore om det finns i någon gömma.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar